Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dags att presentera sig?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Brastad
  • 2011-04-11 18:39

Hej,
jag är nybliven Macfreak...
Jag har kört Windows sedan Win 2.0 (hur många minns detta?) och hade för ett tag sedan 7 datorer. Inte illa för ett hem med två personer...
Men så, blev det en iPad när jag var i Dallas och föreläste i höstas, sedan blev det en iPhone 4 när jag bytte teleoperatör och sedan var det bara att köpa en Macbook Pro på 15 tum.
Väldigt kul, väldigt spännande och lite frustrerande.
Mesta frustrationen är över varför jag envisades med Win7 så länge innan jag gick över till Mac, nästan lika frustrerande med den skraltiga filhanteringen i Finder.
Men jag lär väl mig, just nu för jag över ca 8,5 TB med arbetsmaterial och filer från externa HD till andra nyare men lika externa HD. Time Machine kommer att vara gråhårig när den gjort första backupen...

Vad annars, 57 år, lyckligt gift sedan många år, jobbar som säkerhetsrådgivare över hela världen, bor på gamla släktgården i Bohuslän med fru och två katter...

Hej och välkommen!

Ursprungligen av OlleF:

Hej,
jag är nybliven Macfreak...
Jag har kört Windows sedan Win 2.0 (hur många minns detta?) och hade för ett tag sedan 7 datorer. Inte illa för ett hem med två personer...

Hej och välkommen! Jodå, jag minns. Min första dator var en C64, den andra en IBM XT. DOS och sedermera Windows blev det fram till 2004. Är också förhållandevis ny i Macvärlden, snart "bara" sju år, inte mycket att komma med i jämförelse med många andra gamla rävar här!

  • Medlem
  • Brastad
  • 2011-04-11 20:23

Tack, Capeman.
7 år?
Jösses, jag har inte ens 7 veckor i full drift med Macen...
Jag bli Newbie ett bra tag till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-11 21:08

Hej och välkommen till 99:an

1
Bevaka tråden