Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att hitta filerna efter konvertering i Handbrake

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalifornien
  • 2011-04-18 14:58

Hej!

Jag har nyss skaffat en iPad 2 (får den den 3e maj) hursomhelst, jag håller redan nu på att formatera om filmer till iPadformat via Handbrake (man är ju förberedd )

Hursomhelst, när jag ska browsa till en fil ser jag mappen. Sedan öppnar jag mappen via hanbrake och då står det: Mappen är tom.

Men när jag går in på mina filer och söker, ja då hittar jag minsann mappen full med serier och filmer.

Någon som vet en lösning på problemet?

mvh Galaxxy

Detta har absolut ingenting med iPad att göra. Det är ju en Handbrake-fråga. Därför har jag ändrat rubriken och flyttat tråden till rätt forumdel.

/Mod

Det kan vara så att din version av VLC inte är uppdaterad, eller att du kör 32-bitars VLC och 64-bitars Handbrake.

Ladda ned en ren 64-bitars VLC om du har 64-bitars HandBrake.

/M

  • Medlem
  • Finspång
  • 2011-04-19 13:04
Ursprungligen av Husaby:

Det kan vara så att din version av VLC inte är uppdaterad, eller att du kör 32-bitars VLC och 64-bitars Handbrake.

Ladda ned en ren 64-bitars VLC om du har 64-bitars HandBrake.

/M

32 eller 64 bitar har inget med hans problem att göra.

Vilket format (filändelse) är det på filerna du vill konvertera. Gissar att det nedladdade filer. Kanske inte helt OK att diskutera här

  • Medlem
  • Kalifornien
  • 2011-04-19 12:53

Men hag har inte VLC installerat, måste man det? ^^

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-04-19 13:01
Ursprungligen av Galaxxy:

Men hag har inte VLC installerat, måste man det? ^^

Ja, det står i dokumentationen till Handbrake.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2011-04-19 13:05
Ursprungligen av kenjon:

Ja, det står i dokumentationen till Handbrake.

Var står det det?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-04-19 13:10
Ursprungligen av niclasc:

Var står det det?

Har det inte i huvudet, och tänker inte leta bara för att visa dej
Antingen på deras hemsida, eller i dokumentation som följer med. Jag har läst det, och det är "allmänt" känt, så inget som vi har hittat på. Men det viktiga för dej är att du måste installera VLC i alla fall.

Ursprungligen av kenjon:

...det viktiga för dej är att du måste installera VLC i alla fall.

Nja, det står nog inte att man måste.

Det här hittade jag:
"You can install the VLC into /Applications and HandBrake will use this for decryption. Please note
- If you have the 64bit (x86_64) version of HandBrake, you need to install the 64bit version of VLC.
- If you have the 32bit (i386) version of HandBrake, you need to install the 32bit version of VLC."

https://trac.handbrake.fr/wiki/MacGuiGuide

Om man har VLC installerat så kan Handbrake utnyttja det för vissa saker.

Och om man har VLC så måste det stämma med 32- och 64-bitars-version i förhållande till Handbrake-versionen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-04-19 13:33

Och jag skulle tolka det som så att Handbrake inte kan dekryptera om inte VLC finns, att du bara kommer åt andra funktioner då. Men, men...

Ursprungligen av kenjon:

...Handbrake inte kan dekryptera om inte VLC finns...

Ja, om vi pratar dekryptera DVD.

Vill man inte göra det, utan vill använda Handbrake för andra konverteringar, så behöver du inte VLC.

Så tolkar jag det.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2011-04-19 14:26

OK, verkar som VLC används om man vill rippa DVDer.

1
Bevaka tråden