Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försätta datorn i vila med nedräkningsfunktion ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min son, 5 år är datanörd mot min vilja. Han klarar inte att hantera när jag vill att han skall stänga av. Aggressions utbrott uppstår kan man väl säga...

Det jag behöver är en funktion som tydligt räknar ner och försätter datorn i vila utan att man kan avbryta, så att man måste logga in med lösenord igen som då han inte vet.

Finns det eller kan någon programmera det? Känns väldigt enkelt. Man kanske kan gör det med automatorn rent av men då blir det ju utan nedräkningsgrafik...

Hjälp !

Föräldrakontroll klarar av att tala om vilka tider som man får vara inloggad på ett specifikt konto.

Läs mer:
föräldrakontroll site:99.se - Google Search

Senast redigerat 2011-04-20 23:58

Tjena , tack. Lysande skall kolla upp det.
Jag surfade fram Apimac Time Pro också. Ganska sadistiskt men det är en nedräkningstimer som försätter datorn i vila utan att man avbryta.
Men... verkar som om man bara kan stänga ner programmet dock...så avbryts nedräkningen...inte bra...

Tack igen !
Föräldrakontroll var ju helt övergrymt !Tack!

föräldrakontroll är suveränt klockan 4 på morgonen när man vill titta på bolibompawebben... och datorn inte låter en göra det... i alla fall ur trött förälder-perspektiv

Ett billigt alternativ är att du går dit och loggar ut honom ........... och därigenom visar who´s the boss.
Bara nyttigt för knatten i fråga, säger en gammal uv med egna barn.
Visar du inte att du bestämmer kommer problemen bara att accelerera....... Stäm i bäcken!

1
Bevaka tråden