Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

sned text/bild inställning i illustrator CS4!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2011-04-28 22:30

Jag har kommit åt något inställning i illustrator som jag inte kan ångra...
När jag skapar en box antinge text eller bild så kommer dem i en vinkel...

Jag kan alltså inte skriva horrisontell text!!! Väldigt frustrerande... Någon som vet hur man gör för att ändra tillbaka

Snälla hjälp mig! Jag håller på att bli tokig!

Hur ser det ut i Transform-paletten?

Annars skall man väl kunna återställa inställningarna genom att kasta lämplig plist-fil. Jag hittar com.adobe.illustrator.plist i min hemmapp/Bibliotek/Preferences. Testa vetja (det enda som kan hända är att alla dina grundinställningar försvinner - pappersstorlek osv). Eller skapa en ny användare först och kolla om problemet finns där också. Om inte är det nog plist-filen i din egen hemmapp som spökar.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2011-05-01 10:18

Jag provade med att t bort plist filen men inget hände... Jag startade om datorn och illustrator, fortfarnade ingen nytt... Det hade heller inte skapats en ny plist fil... Jag prova med att hålla Cmd, Opt, Ctrl och shift ned tryckt när jag startade illustrator, för att manuellt återställa inställningar till fabriksinställningarna. och det funkade fin fint!
tack i alla fall!

Hej
Såg inte ditt inlägg förrän nu. Jag ser att du löst det via en omväg men här har du iallafall inställningen du råkat ändra.

1
Bevaka tråden