Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta mail mellan två webhotell?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har haft one.com som webhotell, och har nu bytt till binero. Att peka om domänen och flytta alla webbsidor och databaser var egentligen inga problem, men nu vill jag också flytta all mail från diverse mail-konton från one.com till binero. Jag har försökt använda mig av Thunderbird, men den visade sig inte riktigt kunna hantera den volym av mail som detta gäller (inga jättemängder, men ett par hundra mb per konto).

Så, jag undrar nu - är det någon där ute som känner till något litet program som kan läsa mail från en pop3 server och spara mailen i en annan server? Jag föreställer mig någon liten applikation som "bara gör jobbet". Jag har frågat google, men inte fått några bra svar...

Tacksam för hjälp!
:: Dama_i_Sthlm

Jag har använt Thunderbird för att flytta tusentals mail från en server till en annan, det beror nog mer på mailservern.

Testa med att synca ner mailen i Thunderbird till offline-läge och sen ladda upp till den nya servern.

Finns en massa script, den här posten kanske ger några idéer: POP3-to-IMAP conversion for large email sets, folders: help? • mozillaZine Forums

Annars rekommenderar jag alltid att använda Google Apps för mail till sin egen domän, då behöver man aldrig bry sig vilken hosting/ISP man använder. Kostnadsfritt dessutom.

Welcome to Google Apps

Du kan inte använda IMAP? Busenkelt att dra mailen från en box till en annan...

PS. Skippa webhotellen och kör Google Apps, gratis och suveränt!

1
Bevaka tråden