Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Företag med dåligt säkerhetstänk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har genom åren köpt en hel del saker på nätet o inte en enda gång kan jag dra mig till minnes att någon av återförsäljarna satt mina inloggningsuppgifter på den bifogade fraktsedeln...förrän nu.

Det var när jag fick ett vadd-kuvert med bläckpatroner från 112ink häromdagen som jag kom att tänka på hur fruktansvärt oansvarigt detta kan vara. Påsen, som hade skadats i sorteringsmaskinen, verkade inte riktigt tillsluten o i den låg sagda fraktsedel med mina inloggningsuppgifter fullt tillgängliga.

Jag har handlat från dem förr men inte tänkt på det...

Jag mailade dem således o påpekade hur dumt detta var o hur enkelt det vore för någon oärlig att komma över mina inloggningsuppgifter o handla i mitt namn.

Som svar fick jag tillbaka att de gjorde så för att kunden alltid skall veta vart de har sina inloggningsuppgifter...

Jag har mailat tillbaka till dem o påpekat att de bör se över sina rutiner o att det de gör är att likställa med ett kreditkortsföretag som skickar den tillfälliga koden tillsammans med plastkortet...

Jag är inte beredd att sluta handla från dem men jag lär få byta mitt lösen efter varje köptillfälle i fortsättningen om de inte ändrar på rutinerna.

  • Medlem
  • 2011-05-06 15:16
Ursprungligen av Baron:

Jo det är helt klart ett praktexempel o hade jag varit användare av Sonys tjänst så hade jag nog inte ens brytt mig om att posta ovanstående då det är en flugskit i jämförelse...

allt handlar om perspektiv...

1
Bevaka tråden