Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows 7 och OSX nätverksdiskar problem.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här är mitt problem:
Jag har bytt dator/filserver och nu kör jag win7 64bit på den. Brukade ha några diskar utdelade och uppmappade på min imac när jag körde winXP och det funkade klockrent så jag vill givetvis ha det likadant nu med win7.
Jag kan ansluta och mappa upp utan problem men så fort jag startar om win7 burken så dör alla mina mappade nätdiskar på macen och vägrar komma igång igen. Detta hände aldrig när jag körde XP då hoppde dom igång igen så fort winburken startat klart. Jag kan inte ens gå till nätverket på macen. Jag ser visserligen win7datorn där men kan inte göra något alls. Det enda jag kan göra är att starta om macen och efter omstart funkar allt igen.
Några ideer?
Windows 7 64bit, Mac OSX 10.6.7

Åt andra hållet alltså att mappa upp en osxdisk på win7burken funkar utan problem efter att jag meckat in detta "hacket":

Control Panel - Administrative Tools - Local Security Policy
Local Policies - Security Options
Network security: LAN Manager authentication level
Send LM & NTLM responses
Minimum session security for NTLM SSP
Disable Require 128-bit encryption

  • Oregistrerad
  • 2011-05-10 18:17

vad säger event viewern i windows? -Har du uppgraderat till 10.6.7 sen du körde xp?

Ursprungligen av studiox:

vad säger event viewern i windows? -Har du uppgraderat till 10.6.7 sen du körde xp?

Vet inte riktigt vad jag ska kolla efter i event viewern...
Nej jag har inte uppdaterat osx sen bytet.

1
Bevaka tråden