Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa iPhoto-album på iPad

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-13 12:44

Finns det något sätt att hantera sina iphoto-bilder från paddan?
Vill kunna skapa album, ta bort bilder och dylikt.

Tack

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-05-13 15:22

Ta bort bilder kan du göra, skapa album kan du inte göra mer än på datorn.

That's it

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-13 15:31

Som jag misstänkte

Är det inte underligt att det inte går att skapa/sortera sina bilder på ipaden/iphonen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-05-13 22:25
Ursprungligen av ivar:

Som jag misstänkte

Är det inte underligt att det inte går att skapa/sortera sina bilder på ipaden/iphonen?

Nej. iPhone/iPad är något som man synkar genom itunes från sin dator. Alltså ligger originalet på datorn. Förändringar görs på datorn och sedan synkar man igen. Det är så Apple ser på det...
Dessa i-enheter är främst till för att konsumera, producera gör man på datorn.

Ursprungligen av ivar:

Som jag misstänkte

Är det inte underligt att det inte går att skapa/sortera sina bilder på ipaden/iphonen?

Jo, det är underligt och omotiverat. Särskilt som att iPhone dessutom har en anständig kamera. Borde även gå att lösa gränssnittsmässigt på ett bra sätt.

Ursprungligen av kenjon:

Nej. iPhone/iPad är något som man synkar genom itunes från sin dator. Alltså ligger originalet på datorn. Förändringar görs på datorn och sedan synkar man igen. Det är så Apple ser på det...

Även om det är en nedskalad jpeg som förs över till iPaden så finns det ingen anledning att inte kunna synka metadata båda vägarna.

Citat:

Dessa i-enheter är främst till för att konsumera, producera gör man på datorn.

Nä.

Vi har oxå en Ipad, Iphone och PC
Vet någon hur för man över bilderna från PC med Windows XP?

Det borde ju bara möjligt att redegera bilder i Ipad då alla inte kommer att ha Mac i framtiden!

Mvh

Ursprungligen av Starship:

Vi har oxå en Ipad, Iphone och PC
Vet någon hur för man över bilderna från PC med Windows XP?

Ställ in iTunes på att synka bilder mot valfri mapp (Bilder-mappen är förval om jag inte minns fel).

Citat:

Det borde ju bara möjligt att redegera bilder i Ipad då alla inte kommer att ha Mac i framtiden!

Mvh

Jupp, och det kommer ju i iOS 5. Utöver det så har Photogene och flera andra i den branschen funnits i App Store ganska länge nu.

Kommer även att gå att skapa och sortera bilder i mappar direkt i enheten med iOS5 om listan på nyheter i iOS5 stämmer.

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Kommer även att gå att skapa och sortera bilder i mappar direkt i enheten med iOS5 om listan på nyheter i iOS5 stämmer.

Dr Tinnitus

Japp, det går.

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Kommer även att gå att skapa och sortera bilder i mappar direkt i enheten med iOS5 om listan på nyheter i iOS5 stämmer.

Dr Tinnitus

Innebär det att man nu i och med iPhoto på iOS5 kan utföra i princip samma uppgifter med/på sina iPhoto-lagrade fotografier i iPhoto-applikationen på iPad och iPhone som man kan göra via iPhoto på Mac? Jag har nämligen nyss skaffat en iPad 3 och funderar på att köpa iPhoto/iPad för att via iPad radera överflödiga foto från mitt iPhoto/Mac-bibliotek.

Med andra ord; om jag i iTunes på min Mac väljer att synka foton från Mac'ens iPhoto-biblioteket till min iPad, kommer jag då att kunna radera iPhoto-foton på iPhoto/iPad så att dessa även raderas från Mac'ens iPhoto-bibliotek? Om ändringar via iPhoto/iPad är möjlig, så bör det väl innebära att det inte längre finns nåt "Master-fotobibliotek"? Eller hur hänger det ihop? Hur synkas t.ex. de ändringar jag utför i iPhoto/iPad till biblioteket på iPoto/Mac?

1
Bevaka tråden