Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Omregistrering hos Apple, hur?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iPhone 3G som ursprungligen var låst till Telenor. Fick den utbytt pga skada och fick då en ny telefon tillbaka. Denna telefon säger Telenor att den inte är låst hos dom. Har ingen bindning kvar där. Har använt 3 med jailbreak och upplåsning. Uppdaterade telefonen till senaste versionen 4.2.1 Modemfirmware 05.15.04. Måste registrera om telefonen i iTunes och det funkar bara med Telenor SIM. Hur gör jag för att byta operatör registrerad hos Apple? För jag antar att det är där jag fastnar nu.

Alltså vad är problemet?
Om telefonen INTE är låst till Telenor ska du bara behöva stoppa in nya sim-kortet.

Det är precis det som inte fungerar. Telenor säger att den inte är låst men iTunes säger Invalid Carrier

1. Om telefonen inte är låst har Apple och iTunes inget med operatör att göra. Koppla upp, aktivera och kör.
2. Om detta inte funkar, ring Telenor. Har du provat att aktivera den med ett Telenor-SIM i?

Ja den går att ektivera med Telenor SIM i men inte med 3 SIM.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-05-22 10:52

Då är den ju låst. Gå till Telenor och visa dem att de har fel. Ta med ett annat SIMkort.

1
Bevaka tråden