Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ännu en switcher.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • karlstad
  • 2011-05-27 02:12

Nybliven sk. Switcher sen en dryg månad tillbaka. Uppväxt med Pc i Windows-miljö sen andra klass i plugget.
Men efter årsskiftet 10/11 hände stora förändringar i mitt liv. Jag valde bort Stockholm och flyttade till min flickvän i Karlstad. Inte nog med det så kände jag att min PC-laptop (för övrigt en stark sådan till hårdvarorna med win 7) inte riktigt passade längre. Trots att den var ny sen i höstas. Jag sysslar nämligen med att producera lite musik, dock på hobbynivå. Då programmen jag gillar är för Mac (Ableton samt Logic) kände jag att jag ville ha en Mac. Funderade någon månad och bestämde mig för "att en sådan ska jag ha!". Jag spelar inga spel för övrigt. Bara surf, mail och musiken. Min flickvän behövde samtidigt en ny laptop till studier då hennes var rejält utdaterad. Jag hade ingen större lust att lägga cirkus 10.000 på en sprillans ny Mac då jag vare sig hade ekonomi till det samt ifall jag inte skulle gilla OS X så var det för mkt pengar i sjön. Så jag övertalade min bättre hälft att köpa en begagnad MacBook så kunde vi göra ett byte. Sagt och gjort, hon lät mig välja en på Blocket. Det blev en vit MacBook 2,1 (Late 2006) för 2000:-(!) Blev förälskad direkt! Trots klart sämre hårdvara flyter den på bra mycket bättre än Win7-laptopen.
Snart blir det att uppgradera både Hårddisken (80gb till 320gb) samt RAM-minnena (1gb till 2gb). Blev snabbt klart att jag tänkte spara till en MB Pro. Sedan har även tjejen fått upp ögonen för Mac, men vill att vi ska skaffa en iMac ist. Något utav det kommer det sannerligen att bli.
En sak är iaf klar. Jag kommer aldrig att gå tillbaka till Windows frivilligt!

En liten anekdot var att när jag gick i mellanstadiet gjorde vi ett studiebesök på Expressen. Då fick vi göra egna löpsedlar, och det var på en iMac. Den i grön plast. Tyckte redan då att det var den coolaste dator jag någonsin hade sett.

Har redan på cirka en månad lärt mig att leka med GeekTools och Candybar, så jag har modifierat den lite: Image - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting

Välkommen hit, hoppas du kommer att trivas!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-05-27 07:55

Välkommen!

  • Medlem
  • karlstad
  • 2011-05-27 12:26
Ursprungligen av Capeman:

Välkommen hit, hoppas du kommer att trivas!

Ursprungligen av Drakfot:

Välkommen!

Tackar eder två å de ödmjukaste för edra hälsningar

Hej! Roligt att du hittat hit.

Bara ett litet tips i all välmening: Ta det lite försiktigt med moddandet. Rätt som det är kan systemet fuckas upp ordentligt då många av tilläggen är av karaktären fulhack... Men det var ju en snygg och originell skrivbordsbild!

  • Medlem
  • karlstad
  • 2011-05-27 12:23

Jo det förstår jag också Men har bara ändrat docken och ikonerna. Klockan/datumvisaren är tillagt med GeekTools, så Modifierat var nog fel ordval från min sida.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-27 12:47

Välkommen hit och till Mac-världen.
Underbart rolig bild du valt som bakgrund..

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-05-27 12:50

Hej och välkommen hit! Hoppas du skall trivas

Om du vill lägga upp uppdateringar för ditt skrivbord så finns det en tråd för detta här: http://www.99.se/mac-os-x/8385-posta-ditt-os-x-screenshot-har.html (Nu menar jag inte att du skall ta bort länken du lagt upp utan bara ville påpeka att det finns en tråd ifall du missat detta.)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-27 14:37

Kul och välkommen hit till ett paradis för nyfikna mac användare

Hoppas du kommer att trivas

1
Bevaka tråden