Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykten och information om iWork '11?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inga rykten eller information om en eventuell lansering av ett nytt iWork från Apple? Gamla '09 börjar att kännas lite omodernt och det vore ju strålande om det kommer nytt inom kort.

Rykten finns men inga direkt färska.

iWork '11 hinted at on Apple web page, then disappears | TUAW - The Unofficial Apple Weblog

Lär vara på gång inom någon/några månader.

Den stora eviga frågan är om man bör avvakta eller helt enkelt riskera att köpa programmet två gånger inom ett par månader.

Beror väl på hur stort hål man tycker det gör i plånboken.

Själv tycker jag att iWork är väldigt billigt.

Ursprungligen av keptang:

Beror väl på hur stort hål man tycker det gör i plånboken.

Själv tycker jag att iWork är väldigt billigt.

speciellt via App Store. Ca 150 kr st är ju så nära gratis man kan komma på en så fruktansvärt bra MS Office-alternativ

Apple nästan ger bort alla sina program. Dom lever på hårdvara. All mjukvara dom tar fram subventioneras enormt mycket av hårdvaran. Har man en Mac så finns det inga bättre och billigare program än dom som kommer från Apple. Bara när jag behöver program som inte Apple har någon variant av så ser jag mig om efter annan tillverkare. En annan fördel är givetvis att program som kommer från samma företag som gör OS'et och t.o.m. hårdvaran - med större sannolikhet är stabilare, friare från bloat och utnyttjar hårdvaran bra. Programmen är dessutom kokade i Apple -grytan som är baserad på estetik, logik, användarupplevelse, rationalitet och enkelhet.
Tyvärr är Office så dominerande på planeten att om man skyfflar mycket word/ecell-filer fram och tillbaka till Windowsvärlden så skulle jag ändå satsa på Office-paketet. Annars blir det en h-vetes massa transformerande och filerna kommer att fucka upp. Man kan inte vara säker på vad Win-användaren ser när han öppnar filen - om han kan öppna den.
Själv skyfflar jag inte sådana filer (skyfflar jag så är det PDF) så jag kör bara iWork - Pages är snabbare, snyggare, renare och Numbers är Excells snygga brorsa. Han som får alla brudar. Ja, allt känns smooth på något sätt. Ska man skriva tunga långa dokument med komplexafotnotsystem etc - avhandlingar etc - så är nog Word alternativet i detta fall.

Senast redigerat 2011-06-14 11:33
1
Bevaka tråden