Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail kaos i Mail

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har lite strul med hur jag handhar mina mailkonton och hoppas på hjälp
Jag har fyra konton som jag använder ofta från tre olika mackar och jag vill ha det lika på alla, Jag har experimenterat men hitintills har jag inte fått till det. alla tips tas tacksamt emot.

Hur jag har det nu:
Ca 25000 mail (alla viktiga) sorterade i olika mappar efter ämnen på huvud datorn de andra datorerna har kopior från huvud datorn.
Har 4 konton
Jobb -pop innan numera exchange eller Imap
jobb2 - exchange
gmail
mac.com

Hur skall jag ställ in så all datorerna är synkade. Jag vill att skickade mail syns som skickade på de andra datorerna och att alla mail kommer till all de andra datorerna. Jag synkar alla datorerna regelbundet.

kanske skall jag forwarda alla mail till gmail men jag måste kunna skicka från alla adresserna.
jag vill gärna använda mail.app men andra program är ok. Ok med inköp av program eller tjänster.

Alla kontona är ju IMAP eller Exchange. Där synkas allt lika på alla datorerna. Däremot lär du ju inte kunna ha alla 25000 mail på servrarna utan att pynta extra för lagringsutrymme. Där har du nog bara att bita i det sura äpplet och kopiera arkiverade mail manuellt. Eventuellt kan du använda någon tjänst typ Dropbox för att synka eller åtminstone kopiera mellan datorerna.

  • Medlem
  • 2011-07-08 23:40
Ursprungligen av pmarriott:

Däremot lär du ju inte kunna ha alla 25000 mail på servrarna utan att pynta extra för lagringsutrymme. Där har du nog bara att bita i det sura äpplet och kopiera arkiverade mail manuellt. Eventuellt kan du använda någon tjänst typ Dropbox för att synka eller åtminstone kopiera mellan datorerna.

25000 mail är väl inga problem i sig själva, särskilt inte fördelat på fyra konton? Det beror väl snarare på hur stora mailen är om de får plats eller inte.
Jag har 25 GB att tillgå i min jobbmail och nånstans runt 100-200 GB privat.

  • Medlem
  • 2011-07-08 23:37

Ställ in alla datorer på samma sätt, dvs inte med pop, så kommer de att uppdateras mot respektive mailserver precis som de ska.

Jag har provat men mailen syns inte på all datorerna. Hur skall mail.app vara inställt?

  • Medlem
  • 2011-07-08 23:44
  • Medlem
  • 2011-07-08 23:42

Det läser man på hos respektive mailleverantör.

Hej, till slut löste det sig. Jag hade en dator som kollade mail ibland via pop som jag hade glömt bort. När den blev avstängd ordnade det sig och nu kör alla kontona IMAP eller Exchange

1
Bevaka tråden