Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder på våra husdjur

Tråden skapades och har fått 277 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-07-25 09:34

Tack för tipsen, men gräs hjälper inte. Har precis som Reisan provat det. Däremot spyr hon inte så ofta, så det är egentligen inte något större problem. I början var det värre; varje dag i två veckor...! Men då räckte det med att byta foder.

"Kattgräs" brukar vara vanligt havre som säljs för femti spänn påsen i djuraffären.
Snacka med ngn med häst så kan du nog få en 25Kg säck för en hundring.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-26 07:39

Efter den dagliga brottningsmatchen och disciplineringen är det återhämtning på kartonger som gäller...

Sauron har koll på läget.

  • Medlem
  • 2011-07-27 11:32

Världens bästa Bonnie;)

Jag fick ett MMS tidigare.
Ser fram emot att hämta mina bebisar i slutet av Augusti.

Här kommer en liten uppdatering med Elsa.
Hon har nu fått en fågel man fäster i dörrkarmen, fågeln är inte jätteintressant utan mer snöret.. Därför försöker hon klättra på dörrkanten för att ta sig längre upp:)
Skärpan är inte den lättaste att få ordning på då det är fullt ös!

Trevlig bildserie;)

Ursprungligen av Engalunda:

Skärpan är inte den lättaste att få ordning på då det är fullt ös!

[ATTACH="CONFIG"]30068[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]30067[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]30066[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]30069[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]30070[/ATTACH]

Min Kenny gillar pinnar, Jimmy tycker att man är knäpp om man gör någonting med snöre/pinne "Det finns ju riktiga djur att fånga!"

Tips: Fokusera på dörrkarmen, slå om till manuell fokus. sedan fotografera utan bekymmer.

Skönaste bilden är ju när hon ligger på golvet... roliga bilder! Var hittar man denna roliga leksak? Mina kissar skulle älska något sånt!

Ursprungligen av CyberPet:

Skönaste bilden är ju när hon ligger på golvet... roliga bilder! Var hittar man denna roliga leksak? Mina kissar skulle älska något sånt!

Ja den bilden skulle legat sist då hon var helt slutkörd:)
Köpte den på Zoopermarket.. Vet inte om den finns överallt men dom har ett stort sortiment!

Ursprungligen av CyberPet:

Skönaste bilden är ju när hon ligger på golvet... roliga bilder! Var hittar man denna roliga leksak? Mina kissar skulle älska något sånt!

Jag har haft flera liknande till mitt monster, men de håller bara i några minuter. Hon fångar den och biter av gummisnöret den hänger i, sen är det en vanlig lös leksak.

Ja, nu är jag ju lantis på riktigt då och har hästar, hundar och katter. Hästarna på bilderna är mina favorithästar, en hingst som heter Whambam Thank U Mam och ett sto som heter Blond Keydie Hancock, båda Quarterhorse. Den ensamma hästen med kor i bakgrunden kallas Sparven, också en Quarterhorse.
Den grå katten heter heter "Stallkatten" och är bästa kompis med hingsten (som kallas Bambam). Hon bodde på gården när jag flyttade in och har inte brytt sig om att berätta sitt riktiga namn. Den röda katten heter Lisa och den trefärgade heter Pixel. Båda har kattungar nu, så det finns ytterligare åtta kattungar...
Hundarna heter Samba (Dalmatiner) och Tippen (Dansksvensk gårdshund).
Ska också tillägga att alla bilderna är tagna med diverse iPhones, därav den ibland undermåliga kvaliteten.

Senast redigerat 2011-08-05 12:04

Bilden på hästen och katten var ju såååå söööt! Måste vara rätt skönt att sitta på hästryggen när man "vallar" kor.

Ursprungligen av CyberPet:

Bilden på hästen och katten var ju såååå söööt! Måste vara rätt skönt att sitta på hästryggen när man "vallar" kor.

Oh ja. Särskilt när hästen har vallningsinstinkt och gladeligen hjälper till med jobbet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-05 21:10

Då bidrar jag med mina katter.

Miller anar oråd då Olivia gör en kringående manöver...

Attack!

Lätt omtöcknad men vid liv.

Kompisar igen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-08-05 22:08
Ursprungligen av marf:

Då bidrar jag med mina katter.

Miller anar oråd då Olivia gör en kringående manöver...

Attack!

Lätt omtöcknad men vid liv.

Kompisar igen.

Första och sista bilden är så illustrativ. Känner så väl igen det med mina egna två tisar. Finurligt perspektiv i första bilden. De gillar verkligen solsken och värme. Rätt kul att se hur de förflyttar sig i takt med att solstrålarna förflyttar sig i rummet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-07 01:04
Ursprungligen av Reisan:

Första och sista bilden är så illustrativ. Känner så väl igen det med mina egna två tisar. Finurligt perspektiv i första bilden. De gillar verkligen solsken och värme. Rätt kul att se hur de förflyttar sig i takt med att solstrålarna förflyttar sig i rummet.

Japp. Levande solur. På morgonen rummet mot gården, på kvällen vardagsrumssoffan. På vintern ligger de ovanpå de vassa och stenhårda gamla gjutjärnselementen som man nästan bränner sig på om man lägger handen på dem. Olivia är mer eller mindre halvkokt hela vintern.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-08-09 22:42

"Min kelgris"

Den satt i godan ro och sög blod på mitt lår innan jag ryckte den med pincetten... jä--a blodsugare!

(Nikon D40 + Nikkor 35/1.8G, bakvänt)

Ursprungligen av dala:

"Min kelgris"

En av de få djur som inte fyller någon funktion.

Jag gillade fotot inte motivet...

Ugh, ingen rolig kelgris faktiskt. *rys*

Igår hämtade jag min killar.
Har tagit en massa bilder men inser att en iphone 4 inte är tillräckligt bra i alla lägen.
Därför blir det bara en bild på min Tiger och Droopy.
Efter att ha lekt hela natten och sen tvingat upp mig kl 5 på morgonen så tar de en väl behövd paus.

Skaffat en extern blixt till kameran, så var tvungen att ta lite nya bilder på monstret.

Ursprungligen av Archangel:

Skaffat en extern blixt till kameran, så var tvungen att ta lite nya bilder på monstret.

[ATTACH="CONFIG"]30141[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]30142[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]30143[/ATTACH]

Kan inte sluta titta på bilden i mitten! Riktigt fin, den skulle passa på väggen!

Ursprungligen av CyberPet:

Jag tänkte på mitt monster, hon är snart 6 månader och växer som galen.

Ja, läste ditt förra igen och det står det ju tydligt. Jag som inte klarar av det där med att läsa ordentligt. Är van vid att folk tror att hon är yngre än vad hon är.
Ja, första året växer de så det knakar, då gäller det attt a bilder. Annars kommer man snart inte ihåg hur små de har varit.

Ursprungligen av Engalunda:

Kan inte sluta titta på bilden i mitten! Riktigt fin, den skulle passa på väggen!

Tackar och bockar. Kanske är dags att hänga lite nya bilder på väggen hemma...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-16 07:49

Så söt. Speciellt bilden i mitten gillar jag.

Ursprungligen av Archangel:

Skaffat en extern blixt till kameran, så var tvungen att ta lite nya bilder på monstret.

[ATTACH="CONFIG"]30141[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]30142[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]30143[/ATTACH]

Ditt monster är vacker! Borde ta fler bilder på mitt monster, hon växer så det knakar!

Ursprungligen av CyberPet:

Ditt monster är vacker! Borde ta fler bilder på mitt monster, hon växer så det knakar!

Hon växer faktiskt inte så mycket, hon ser bara ut att vara liten. Hon fyllde 7 i maj, så hon har varit fullvuxen ett bra tag nu. Men hon är liten som sjutton.

Jag tänkte på mitt monster, hon är snart 6 månader och växer som galen.

Elsa har hälsat på svärföräldrarnas katt nu en vecka! Tösen heter hon, norsk skogskatt:)

Dom kom hyfsat bra överens sista dagen.. Bara 1 kudde ifrån varandra:)
Sista bilden fick bli en från telefonen..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-08-14 15:07
Ursprungligen av Engalunda:

Elsa har hälsat på svärföräldrarnas katt nu en vecka! Tösen heter hon, norsk skogskatt:)

[ATTACH="CONFIG"]30147[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]30148[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]30149[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]30150[/ATTACH]

Dom kom hyfsat bra överens sista dagen.. Bara 1 kudde ifrån varandra:)
Sista bilden fick bli en från telefonen..

Bild 3 och 4 känner jag igen, fast med mina egna tisar. Äldsta tisen Tassen gör ungefär så ibland när jag sitter och äter. Han låser blicken vid varje mattugga och följer den från tallriken till munnen.

När den yngre tisen adopterades och togs in i mitt hem, så tog det ett tag för dem att vänja sig vid varandra och acceptera varandra. Närmre och närmre kunde de ligga och sova tillsammans. Nu kan de ibland ligga tätt ihop.

Bevaka tråden