Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder på våra husdjur

Tråden skapades och har fått 277 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-26 13:01

Bella är Ellens bästa vän

Best friends | Flickr - Photo Sharing!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-30 23:32

Testade att göra en cinemagraph häromveckan.

My first cinemagraph | Flickr - Photo Sharing!

Efter denna tutorial:
How to Make Cinemagraphs — Still Photos that Move Like Movies! | Photojojo

Andra riktigt schyssta cinemagraphs:
Cinemagraph
From Me To You | Fashion, Lifestyle, Cinemagraphs, Travel, Food, New York City

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-01 08:16

Min käraste vän, Tassen klarade sig inte längre och fick somna in den 5 juni. Ca två veckor senare så fick han komma till en värdig och slutlig viloplats. Han berikade verkligen mitt liv. <3

Han kommer inte och möter mig i dörren fler gånger « Fotograf Rei Trulsson

Ursprungligen av Reisan:

Min käraste vän, Tassen klarade sig inte längre och fick somna in den 5 juni.

Jag har fullaste förståelse. Jag har mist flera vänner på samma sätt och det är svårt. Det jobbigaste är när beslutet ligger i egna händer och inte resultatet av en felbedömning då de korsade vägen. Jag har haft båda (4 som somnade in och 4 som blivit överkörda). Alltid lika svårt.

Jag har alltid begravit dem i trädgården, en liten stund med hela familjen, men det har alltid varit jag som gråtit mest.

Om jag förstått dej rätt så var Tassen en mycket bra katt och kommer då tillbaka som något högre upp, men det finns inte mycket bättre än katter så frågan är väl bara hur nära enlightenment han redan var...

Behåll de goda minnena.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-12 22:03
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Jag har fullaste förståelse. Jag har mist flera vänner på samma sätt och det är svårt. Det jobbigaste är när beslutet ligger i egna händer och inte resultatet av en felbedömning då de korsade vägen. Jag har haft båda (4 som somnade in och 4 som blivit överkörda). Alltid lika svårt.

Jag har alltid begravit dem i trädgården, en liten stund med hela familjen, men det har alltid varit jag som gråtit mest.

Om jag förstått dej rätt så var Tassen en mycket bra katt och kommer då tillbaka som något högre upp, men det finns inte mycket bättre än katter så frågan är väl bara hur nära enlightenment han redan var...

Behåll de goda minnena.

Oj, du har genomgått det här flera gånger. Fy bubblan! Tack så mycket för dina djupa ord och tröstan. Jag bearbetar det så gott jag kan och lever vidare.

Åh, gick in på din länk och läste det fina du skrivit om din livskamrat och nu sitter jag här på soffan och gråter i floder. Jag förstår att det måste kännas oerhört jobbigt för dig men du gjorde det enda rätta.

Nu sitter jag här och håller om min mysiga katt Ernst, åh vad jag älskar honom.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-12 22:02
Ursprungligen av Specias:

Åh, gick in på din länk och läste det fina du skrivit om din livskamrat och nu sitter jag här på soffan och gråter i floder. Jag förstår att det måste kännas oerhört jobbigt för dig men du gjorde det enda rätta.

Nu sitter jag här och håller om min mysiga katt Ernst, åh vad jag älskar honom.

Tack för visad förståelse och empati. Det är ej sig likt, men livet går vidare...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-07-12 23:55
Ursprungligen av Reisan:

Min käraste vän, Tassen klarade sig inte längre och fick somna in den 5 juni. Ca två veckor senare så fick han komma till en värdig och slutlig viloplats. Han berikade verkligen mitt liv. <3

Han kommer inte och möter mig i dörren fler gånger « Fotograf Rei Trulsson

Jag beklagar verkligen.

Tyvärr är det sådant som sker då man har djur. Då min käraste häst försvann, som jag haft i halva mitt liv (vi kände varandra in i benmärgen) då grät jag floder. Vi hade mycket mer än ryttare–häst gemensamt. Hon var ett keldjur. Trots sina 700 kg.

Djur kan verkligen sätta sig i ens hjärta.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-13 07:33
Ursprungligen av filuren:

Jag beklagar verkligen.

Tyvärr är det sådant som sker då man har djur. Då min käraste häst försvann, som jag haft i halva mitt liv (vi kände varandra in i benmärgen) då grät jag floder. Vi hade mycket mer än ryttare–häst gemensamt. Hon var ett keldjur. Trots sina 700 kg.

Djur kan verkligen sätta sig i ens hjärta.

Jag förstår dig filuren! Tyvärr har man dem bara till låns och överlever dem.

  • Medlem
  • 2012-07-01 08:51

Jag beklagar Reisan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-01 08:58
Ursprungligen av Dalle:

Jag beklagar Reisan.

Tack Dalle för din empati.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-07-11 23:51

Vi kompletterade igår familjen med en ny liten krabat. Oscar är 12 veckor och ska bli en norsk skogskatt då han blir stor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-12 12:07

Trött Leonberger i motljus

Bella | Flickr - Photo Sharing!

Nu var det längesedan jag postade här tycker jag, här kommer en bild från idag!
Får äpplemustbackar från jobbet ibland och tyckte dom passade utmärkt till Elsas hus

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-20 18:08
Ursprungligen av Engalunda:

Nu var det längesedan jag postade här tycker jag, här kommer en bild från idag!
Får äpplemustbackar från jobbet ibland och tyckte dom passade utmärkt till Elsas hus

[ATTACH="CONFIG"]33876[/ATTACH]

Supersnyggt och hög mysfaktor för Elsa!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-07-20 18:41
Ursprungligen av Engalunda:

Elsa i hus.jpg

Få levande väsen kan se ut att njuta så som just katter.

Ursprungligen av filuren:

Få levande väsen kan se ut att njuta så som just katter.

Få levande väsen är riktigt så självcentrerade...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-10 02:09

Låt mig presentera 14 veckor gamla Tindra, som blev adopterad via Rädda katten för några dagar sedan och är nu en i familjen. Du kan följa utvecklingen och se fler bilder på www.reitrulsson.wordpress.com.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-31 08:38

En nannig Tindra, sent på kvällen...

(50mm, f/1.4, ISO 4000, ljussatt med en liten nattdukslampa ca 1,5m bort)

En ny liten rackare flyttade in.

Rei: Jag beklagar verkligen din förlust av Tassen. Väldigt fint skrivet

När man förlorar en vän känns det djupt in i själen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-09 00:05

Hmm...Jag kan dessvärre inte ladda upp bild på vår dansk-svenska gårdshund från min iPad. Ett klassiskt exempel på hr min iPad INTE funkar som dator med 99mac. Återkommer. Kul tråd!

Det ska fungera i och med iOS 6. Gör det inte det? Annars fungerar det bra att använda t ex Tinypic.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-09 00:24
Ursprungligen av Capeman:

Det ska fungera i och med iOS 6. Gör det inte det? Annars fungerar det bra att använda t ex Tinypic.

Lite OT. Sorry. Jag kör iOS 5. Vet inget om Tinypic. Ska surfa runt och kolla in hur man gör. Bilder på husdjuret kommer annars då jag orkar brumma igång en vanlig hederlig datormaskin. Dock: tack Capeman!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-10-30 10:21

Det var visst inte bara jag som var trött igår
(Boss)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-30 20:47

Sent en kväll nyligen, störde jag min 4-åring, Vera i hennes skönhetssömn, med att experimentera med en LED-lampa som enda ljussättning. Hon gillade inte läget alls...

  • Medlem
  • Finspång
  • 2012-11-11 11:00

Nu när jag efter ett längre uppehåll skaffat en systemkamera igen är det oundvikligt med ett par bilder på mina katter

  • Medlem
  • 2012-11-11 22:55

[QUOTE="wurpan;2118593"]Nu när jag efter ett längre uppehåll skaffat en systemkamera igen är det oundvikligt med ett par bilder på mina katter

[ATTACH="CONFIG"]36362[/ATTACH]UOT

gäspbilden va skön:)

  • Medlem
  • Finspång
  • 2012-11-12 19:22
Ursprungligen av Spata:
Ursprungligen av wurpan:

Nu när jag efter ett längre uppehåll skaffat en systemkamera igen är det oundvikligt med ett par bilder på mina katter

gäspbilden va skön:)

Bjuder på en till, Tezla måste också få visa att hon kan se farlig ut

Bevaka tråden