Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud-/videoövervakning med inbyggd Mic/iSight

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gällivare
  • 2011-07-25 17:55

Någon som har tips på något webcam program/lösning som klarar av att strömma ljud och eventuellt bild från en MacBook till iPhone.

Min lilla vovve har börjat ogilla att vara ensam på dagarna, så jag måste försöka få reda på ungefär när och hur länge stackarn ylar...

Jag har en IP-kamera med den strömmar ljudet via Java, så den fungerar inte mot iPhone:n...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-25 18:09

iCam kör jag, men om den tar ljud också har jag inte testat (kör den bara för övervakning).

Jepp. iCam rekomenderas. Att det är så billigt förvånar mig. Denna och liknande lösningar är enligt mig just nu spjutspetsen när det gäller IT. Upp till fyra kameror i nästan realtid - med ljud, motionmeddelande och otroligt enkelt att installera och administrera - i en smartphone - för en löjlig struntsumma. Hade någon siat detta för bara 5 år sedan hade han/hon blivit utskrattad.
Och - nu kommer hooken - det fungerar! För mig har det lirat klockrent i ett år minst. Otroligt!

Det enda jag saknar är att deras webblösning inte har ljud och är jobbig att logga in på...tja, känns primitivt på något sätt...men deras iOS-app är ju deras grej, webblösningen bara bjussar dom på.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2011-07-25 20:21

Varma tack!

iCam är sjukt bra, smidigt att kunna koppla upp allt mot samma iphone-app. Skulle vara ännu bättre om man kunde skicka audio tillbaka till datorn från iPhone - typ vråla till eventuell inbrottstjuv, eller viska till olycklig jycke att husse kommer snart..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-26 10:52

Jag kör även EyeCam, för att spela in vid rörelse och maila mej när något händer. Samsas bra med samma kameror som iCam.

1
Bevaka tråden