Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera iOS, men inte till det senaste!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2011-08-04 11:07

Hej.

Under semester nu i sommar har det ju hänt en hel del när det gäller uppgraderingar på ios.
Jag har en iphone 3gs som har ett ios som ligger före 4.3.3. Under sommaren hade jag inte möjligheten att uppgradera till 4.3.3 och nu har apple släppt 4.3.4 och 4.3.5.

Det jag vill är att uppgradera min telefon till 4.3.3 dvs inte till det senaste (som itunes vill att jag uppgraderar till).

Någon som vet om detta går, och hur i så fall?

Mvh
Stefoooo

Ursprungligen av Stefoooo:

Hej.
Under semester nu i sommar har det ju hänt en hel del när det gäller uppgraderingar på ios.
Jag har en iphone 3gs som har ett ios som ligger före 4.3.3. Under sommaren hade jag inte möjligheten att uppgradera till 4.3.3 och nu har apple släppt 4.3.4 och 4.3.5.
Det jag vill är att uppgradera min telefon till 4.3.3 dvs inte till det senaste (som itunes vill att jag uppgraderar till).
Någon som vet om detta går, och hur i så fall?
Mvh
Stefoooo

Om du inte har en telefon som är jailbreakad så kan du inte uppgradera till en version som inte är den senaste.

EDIT: Jag kan ingenting om vad som är möjligt att göra om man har genomfört ett jailbreak. Därför kan jag heller inte lova att det fungerar om man gör sådant.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Går det att lägga in den bara sådär? Det är jag lite tveksam till, men kan ha fel då jag aldrig provat att inte lägga in senaste.

Jag tror inte att det går om du inte redan varit på den version du vill uppdatera till.

Någon annan kanske vet bättre.

Varför vill du inte uppdatera till den senaste?

Gör backup på telefonen.
Ladda hem den uppdatering du vill ha.

Håll inne alt/option när du trycker på check for update eller restore så får du välja själv var uppdateringen ligger.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2011-08-06 09:55
Ursprungligen av illerG:

Gör backup på telefonen.
Ladda hem den uppdatering du vill ha.

Håll inne alt/option när du trycker på check for update eller restore så får du välja själv var uppdateringen ligger.

Någon fler som kan bekräfta detta, eller som kan hänvisa till någon guide?

Ursprungligen av Stefoooo:

Någon fler som kan bekräfta detta, eller som kan hänvisa till någon guide?

Nu gjorde jag så för ett väääääldigt bra tag sedan med min gamla 3G.
Så jag kan iofs inte garantera något om detta nu funkar i dagens läge.

Ursprungligen av Stefoooo:

Någon fler som kan bekräfta detta, eller som kan hänvisa till någon guide?

Du kan lägga in en annan version genom att göra som illerG säger. Detta hänger dock helt och hållet på att du har fått tag i en .ipsw-fil av den versionen som du önskar att lägga in. Oftast gör man detta i samband med en jailbreak-process.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-06 12:30
Ursprungligen av Stefoooo:

Någon fler som kan bekräfta detta, eller som kan hänvisa till någon guide?

Jag länkade ju till en guide, vill ju dock till att du har sparade SHSH.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2011-08-04 11:24

Telefonen är jailbreakad, men jag skulle vilja uppdatera till 4.3.3 och jailbreaka om den. Därav frågan...

Problemet ligger i kontrollen som Itunes gör med Apples servrar. De brukar inte godkänna gamla releaser utan bara den senaste som fungerar för din enhet (som Tobias skriver). Detta är väl ett av skälen till att man brukar rekommendera att man sparar undan några nycklar via Cydia (jag minns inte exakt vad dessa heter) för att kunna återställa "valfri" release via Cydia istället.

Men jag rekommenderar lite googlande eller råd från någon JB expert här på forumet för jag är rätt övertygad om att det är inte "bara" att nergradera

Det är nog snarare en JB/Upplåsningsfråga och skulle kanske passa bättre i den forumdelen?

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är nog snarare en JB/Upplåsningsfråga och skulle kanske passa bättre i den forumdelen?

Tråden flyttad.

/Mod

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-04 20:49
Ursprungligen av Stefoooo:

Telefonen är jailbreakad, men jag skulle vilja uppdatera till 4.3.3 och jailbreaka om den. Därav frågan...

iClarified - Jailbreak Wizard for iPhone, iPod, AppleTV

Ursprungligen av BlackSmp:

Problemet ligger i kontrollen som Itunes gör med Apples servrar. De brukar inte godkänna gamla releaser utan bara den senaste som fungerar för din enhet (som Tobias skriver). Detta är väl ett av skälen till att man brukar rekommendera att man sparar undan några nycklar via Cydia (jag minns inte exakt vad dessa heter) för att kunna återställa "valfri" release via Cydia istället.

Men jag rekommenderar lite googlande eller råd från någon JB expert här på forumet för jag är rätt övertygad om att det är inte "bara" att nergradera

Det är nog snarare en JB/Upplåsningsfråga och skulle kanske passa bättre i den forumdelen?

Precis, Apple signerar inte gamla releaser.

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-10-04 15:22

Men har man inte sparat SHSH så finns inga sätt att uppgradera till nåt som inte är senaste va? Man är rökt och kan som bäst spara det nuvarande senaste som kanske inte kommer att JailBreakas för att det ligger för nära nästa släpp? Har jag förstått det rätt?

Finns det något sätt att kringgå?

För att det är rent teoretiskt intressant - man kan inte heller på något sätt få någon annans gamla SHSH eller nåt - från t ex en telefon som inte är i bruk längre eller så.

För att förtydliga - siller på en untethered JB 4.2.1 3GS med basband 05.15.04 och vill till 4.3.3.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-04 23:55

Lausse, har du telefonen jailbreakad idag på 4.2.1 så lär du ha SHSH blobs sparade via Cydia för 4.3.3. Titta efter i Cydia eller använd TinyUmbrella för att kontrollera. Nej, du kan inte låna ngn annans blobbar

1
Bevaka tråden