Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag ljög ihop min första Mac.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Året var 1994 och jag hade blivit uppmanad att söka ett jobb som journalist. Det gjorde jag. Vad jag inte visste var att det skulle ingå layout i jobbet. Så frågan var; har du jobbat med PageMaker och Mac?
Jag svarade med en halv lögn. Japp, PageMaker var jag mycket bekant med, men Mac hade jag bara sett på avstånd. Det senare var sant.
Jag fick jobbet och lärde mig att jobba med både Mac och PageMaker. Burken var en Quadra 800 som sedermera uppgraderades till PPC. Kan det ha varit system 6.någonting från början? Jag minns inte längre hur många burkar som passerat men det har blivit ett antal genom åren. Förutom Quadran var nog den mest seglivade min Titan, och nu hänger en Air Rev A fortfarande med. Förutom lite gamla burkar som inte längre används (och Airen) finns en MBP och en Mini. Är egentligen totaltorsk på det bärbara konceptet och använder gärna paddan eller iPhonen när jag kan.
Layout har jag sedan länge överlämnat till de med talang.

Ursprungligen av Fitinghoff:

...en Quadra 800 som sedermera uppgraderades till PPC. Kan det ha varit system 6.någonting...

Om det var 1994 och en Quadra 800, så var det minst 7.1. Kanske 7.5 som kom 1994.

Apple Macintosh Quadra 800 Specs @ EveryMac.com
System 7 - Wikipedia, the free encyclopedia

1
Bevaka tråden