Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sådär ja!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-09-05 18:25

Hej!

Då jag nu precis packat upp en 27" iMac (gav min pc till min dotter) tänkte jag att det kunde vara på sin plats att skriva några rader här. Oj vilken trevlig skärm :):):)

Har egentligen hängt här på forumet i snart två år, då jag av ren nyfikenhet skaffade en MacBook - fullt inställd på att köra in Windows eller möjligen Linux på den relativt omgående. Jag var egentligen rätt Apple-fientlig, men tänkte att jag borde testa på det så jag visste vad jag pratade om

Ganska omgående fattade jag dock tycke för OS X, och som surfdator med styrplattan var den otroligt trevlig i jämförelse med allt jag testat tidigare.

Annars har jag varit inbiten Windowsanvändare sedan 1989, och arbetar även som utvecklare på Windowsplattformen. Har genom åren hunnit med ganska många pc-datorer som jag oftast byggt ihop själv. Några sidospår i Linux-land har jag också hunnit med. Jag är dock inte en av de som är Windowsfientliga, och har aldrig haft problem med instabilitet, virus och seghet etc. Dock har jag alltid hållit efter maskinerna och sett till att de är "fräscha" - och tyckt att det varit roligt (nördigtm jag vet...). Det finns faktiskt saker som är bättre i Windows (för mig som gärna är lite klåfingrig).

Men - mycket tycker jag nu så klart är bättre på Mac-plattformen (annars hade det ju inte blivit en iMac), och allt känns väldigt fräscht. Integrationen mellan programmen är överlägsen. Efter 20 år med Windows så känns det skönt med något annat hemma.

Planen är även att testa på lite iPhone-programmering (började lite på MacBook:en, men programmering på 13"-skärm är inte så roligt, och att koppla i och ur en extern skärm blev också för jobbigt...).

I övrigt försöker jag ut och fota lite (blir dock inte så mycket som jag skulle vilja, delvis beroende på att jag fastnade i WoW-träsket i några år). Har en Nikon D80, med 13-135, 35 och Tamron 90 objektiv. Kör Aperture för att hantera bilderna, samt fuskar lite i Pixelmator ibland.

Välkommen hit - i efterskott!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-09-06 13:53

Välkommen
Hoppas du kommer trivas här!

Varmt välkommen till Mac sfären och dess distortion reality field!

Gav du en PC till din dotter? Jag måste ringa de sociala myndigheterna

Har du flickR-konto för bilderna? *nyfiken*

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-09-06 22:19

Inte så mycket där...
Flickr: smk69's Photostream

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-11 11:09
Ursprungligen av barthus:

Inte så mycket där...
Flickr: smk69's Photostream

Välkommen! Det var fina bilder du hade på Flickr.

1
Bevaka tråden