Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälpa mig att byta batteri? (Skåne)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har beställt lite reservdelar från USA till min iPhone 3GS, bland annat batteri och vibrator. Finns det någon vänlig själ i Skåne (jag bor i Lund) som har gjort detta innan och kan tänka sig att hjälpa mig?

Tack på förhand!

Det är inte överdrivet svårt!
Kolla här Installing iPhone 3GS Battery - iFixit

Njao, jag har skummat lite guider. Kanske inte är så överdrivet svårt. Men den här s k spudger som de använder för att lossa på kontakter. Vad kan man använda istället? Vad kallas en sådan på svenska?

Historik o fakta kring vad en "spudger" är :Spudger (922-5065) - iFixit

Ser ut som en mejsel av plast eller nåt fibermaterial. E-som plast samlar statisk elektricitet i värsta fall kanske du kan tälja till nåt av trä

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Historik o fakta kring vad en "spudger" är :Spudger (922-5065) - iFixit

Ser ut som en mejsel av plast eller nåt fibermaterial. E-som plast samlar statisk elektricitet i värsta fall kanske du kan tälja till nåt av trä

Jag har använt en spudger till hur mycket saker som helst, och en massa andra datorer än Apples. Löjligt bra nylonbit.

Ursprungligen av Capeman:

Jag har använt en spudger till hur mycket saker som helst, och en massa andra datorer än Apples. Löjligt bra nylonbit.

Ah, ok. Jag har mailat iFixit om de kan ändra min order och slänga med en sådan eller om det är för sent. Om inte, vart köpte du din?

Som spudger kan du lika gärna använda en plast kniv eller något annat i plast!

Ursprungligen av oliverwide:

Ah, ok. Jag har mailat iFixit om de kan ändra min order och slänga med en sådan eller om det är för sent. Om inte, vart köpte du din?

Jag köpte mina direkt från Apple, men det var när jag jobbade hos en AASP.

Ursprungligen av hugonystrand:

Som spudger kan du lika gärna använda en plast kniv eller något annat i plast!

Nej, det är inte alls lika bra.

1
Bevaka tråden