Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att inaktivera eller dölja hemknappen?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-03 12:13

När min dotter använder iPad/iPhone så kommer hennes lillebror titt som tätt förbi och trycker på hemknappen (han är knappt 2 år).

När han själv använder iPad/iPhone så råkar han också ibland trycka på hemknappen. Inte alltid medveten om att det avslutar det han håller på med

Finns det något sätt att låsa/inaktivera hemknappen, eller något skydd som döljer den? En app för jailbreakade telefoner kan jag också tänka mig - eftersom jag antar att Apple inte tillåter att man inaktiverar hemknappen.

Någon som har en bra lösning? Jag har problemet både på iPad och iPhone.

Detta går inte att lösa utan jailbreak, därför flyttar jag tråden till det forumet.

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-03 12:30
Ursprungligen av Capeman:

Detta går inte att lösa utan jailbreak, därför flyttar jag tråden till det forumet.

/Mod

Så det går att lösa med jailbreak?

Annars räcker det med ett skal som täcker hem-knappen, om det finns ett sådant.

Vet inte om det går att lösa med jailbreak, har aldrig hållit på med det. Men ska det lösas mjukvarumässigt så är det via jailbreak det kan ske. Angående skal som täcker hemknappen så har jag aldrig sett några sådana - men det kanske någon annan forummedlem har gjort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-03 12:39

Det kanske är mer lämpligt att lägga i tillbehörs-forumet då?

Vi får se var tråden tar vägen.

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-03 12:50

Om man inaktiverar hemknappen kan man väl inte ta sig ur/avsluta appen, eller ska man flytta den funktionen till en annan knapp? Det löser sig kanske i IOS5 där man kan "nypa" för att avsluta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-03 13:08
Ursprungligen av reinew:

Om man inaktiverar hemknappen kan man väl inte ta sig ur/avsluta appen, eller ska man flytta den funktionen till en annan knapp? Det löser sig kanske i IOS5 där man kan "nypa" för att avsluta.

Jag tänker att man kanske kan dubbeltrycka eller trippeltrycka för att avsluta. Nypandet känner jag inte till så det skall bli intressant att se hur det fungerar.

Otterbox täcker in hemknappen. Den är fortfarande tillgänglig men inte lika synlig: Verizon iPhone 4 Case, AT&T iPhone 4 Case, iPhone 4 Defender Series // OtterBox.com

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-03 14:18

MacGyver lösningen till en annan är hittad måste ju vara en kartongbit och en bit tejp/häftmassa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-03 15:48

Ganska långt ner på sidan, stycket om gester, Nyheterna i iOS 5 - Allt om Mac

1
Bevaka tråden