Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenor - ändrade villkor för att förlänga abonnemang

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-11 15:55

Med Telenor så kan man nu förlänga sitt abonnemang var tredje månad..
Dröjer nog inte länge innan dom andra operatörerna hänger på..

Vad jag förstått dom ryktesvägar jag hört så beror denna förändring på att dom behöver få tillbaka kunder som lämnat dom.

Se mer info: http://www.telenor.se/privat/abonnemang/index.html

Obs! Jag arbetar inte på Telenor (längre) och försöker inte påverka er

Senast redigerat 2011-10-11 17:43
  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-11 16:03
Ursprungligen av Cokey:

Med Telenor så kan man nu förlänga sitt abonnemang var tredje månad.. Dröjer nog inte länge innan dom andra operatörerna hänger på..

Se mer info: http://www.telenor.se/published_images/Lightbox-Byt-kampanj.png

Funderar på om det kommer vara några stora skillnader i pris hos de olika operatörerna.. Har idag Telia. Bindningstiden är slut, men gissar att det kanske ändå krävs uppsägningstid om jag skall byta till typ Telenor (?).

Ovanstående två inlägg har brutits ut och flyttats hit från en annan tråd.

Små sidospår kan väl vara ok, men då får man hålla sig i närheten av trådens ämne.

/Mod

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-11 17:41
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Låter fantastiskt bra! Ska bli roligt att läsa det finstilta..

Ja finstilt finns där säkert... Men vid en första anblick så tycker jag att det låter bra..
Kommer själv lösa min iPhone 4S med ett Telenor abonnemang.. Så skulle det mot all förmodan hoppa ut en iPhone 5 snart så kan jag förlänga igen

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Små sidospår kan väl vara ok, men då får man hålla sig i närheten av trådens ämne.

/Mod

Förstår vad du menar, min tanke var diskussionen angående 24 månaders bindningstid. Det är t.ex. likadant i Danmark. Där förlänger man efter 6 månader om man vill, så tyckte det passade i diskussionen gällande iPhone 5 om ett år eller två

Ursprungligen av Cokey:

Med Telenor så kan man nu förlänga sitt abonnemang var tredje månad.. Dröjer nog inte länge innan dom andra operatörerna hänger på..

Se mer info: http://www.telenor.se/published_images/Lightbox-Byt-kampanj.png

Låter fantastiskt bra! Ska bli roligt att läsa det finstilta..

Förstår jag det rätt att jag kan byta från mitt 699 kronors abonnemang med 8 månader kvar av bindningstiden till ett 99 kronors abonnemang?
Vad är haken?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 20:22
Ursprungligen av korthoga:

Förstår jag det rätt att jag kan byta från mitt 699 kronors abonnemang med 8 månader kvar av bindningstiden till ett 99 kronors abonnemang?
Vad är haken?

Ganska troligt kan du inte byta det du har NU. Men om du tecknar om det eller tecknar ett nytt 699 kronors så ska du kunna göra så ja..

Ursprungligen av korthoga:

...byta från mitt 699 kronors abonnemang med 8 månader kvar av bindningstiden till ett 99 kronors abonnemang?
Vad är haken?

Haken är att det inte finns något 99-kronors-abonnemang, så det blir svårt att byta till ett sådant.

79, 199, 299, 399 eller 699 kostar de fem abonnemangen som Telenor har numera.

Men skämt åsido... Jag tror att haken är att på gamla abonnemang så måste man nog vänta tills det är mindre än 6 månader kvar av bindningstiden. Det nya byt-en-gång-i-månaden-systemet gäller nog bara nya abonnemang. Tror jag.

Jag har bara ett par månader kvar på mitt 299-kronors-abonnemang, så jag tänker byta till 79-kronors-varianten.

79 kronors abonnemanget plus 99 kronor i månaden så man får ringa så mycket man vill låter rätt bra...178 kronor i månaden, plus sms, mms och uppkopplingsavgift....låt oss säga totalt 350 kronor i månaden för samma tjänst som jag har idag för 699.
Får nog ringa och prata med dem och se om det går att göra något.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-13 11:43
Ursprungligen av korthoga:

79 kronors abonnemanget plus 99 kronor i månaden så man får ringa så mycket man vill låter rätt bra...178 kronor i månaden, plus sms, mms och uppkopplingsavgift....låt oss säga totalt 350 kronor i månaden för samma tjänst som jag har idag för 699.
Får nog ringa och prata med dem och se om det går att göra något.

Frågan är vad man får betala för telefonen.
Det abb jag tecknade hos Telia för 2,9 år sedan kostade 29:-/mån, 0,29:-/minuten och typ 60:- för fri surf/mån. På det betalade jag 200:-/mån för telefonen (iPhone 3G) och 600:- som engångskostnad. Inte för ens nu har jag tänkt på att det var ju fanken billigare att köpa telefonen med abb än att köpa den kontant. 200x24+600 = 5400 kr.

Vad fick man betala i engångsavgift när man teckna abb för 4:an när den kom?

1
Bevaka tråden