Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BBC iPlayer finns nu i Sverige

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu kan vi i Sverige, Danmark och Finland ladda ner BBC iPlayer till iPad.

BBC Global iPlayer launches Finland, Sweden and Denmark - The Next Web

Kan man inte se via Mac? eller iPhone?

Inte utanför Storbritannien.

Några begränsningar som gör mig lite tveksam just nu.

1) man måste vara uppkopplad på nätet i ett land som de stödjer för att se på ett program, så det går inte att titta på film på semestern utomlands (om man inte laddat ner det tidigar, eller åkte till England )
2) stödjer ej AirPlay så man kan inte skicka det till Apple TV (jag trodde att iOS 5 stödde att visa skärmen på Apple TV för allt på en IPad 2?)
3) framför allt så är det inte det senaste som finns på BBC iPlayer online, man kan tex inte se Newsnight, utan det blir Faulty Towers och annan gammal skåpmat. Så det blir att fortsätta att köra VPN och webbaserad iPlayer för mig tills vidare tror jag.

LCR: mig veterligen nej och nej.

Å andra sidan så har de riktigt mycket bra TV och film, så jag blev övertygad av "den andra halvan". Laddar ner en säsong av Dr Who nu...

Nu fungerar BBC iPlayer med AirPlay med en ny Apple TV, efter iOS 5.1.1 patchen.

Edit: Man måste ha senaste versionen av Apple TV OS oxå, visade det sig. Sen fungerade det.

Senast redigerat 2012-05-20 22:46
1
Bevaka tråden