Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nybliven Applefantast.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte bara att jag skulle få dela mina tankar med några flera.

Det började för dryga året sedan när jag köpte en begagnad iPad 1 för att ha med ute i fält när jag fotograferar. Jag fastnade direkt för den och allt fungerade som jag hade tänkt mig.
Jag kände lite att jag satt mer och mer vid paddan när jag var hemma också så snart stod windowsburken alldeles ensam utan chaufför. Jag började fundera på hur bildbehandlingen skulle flyta på med en 27" iMac? Började titta mer och mer på iMacen och den kändes mer och mer intressant. I somras slog jag till och flyttade ner windowsmaskinen i källaren och iMacen inhandlades. Vilken fröjd att bildbehandla på den stora skärmen men jag fick också upp ögonen för osx för första gången i mitt liv. Vilket operativsystem, jag har inte saknat windows en enda gång sedan jag bytte upp mig. Inga blue screen of death, inga omstarter, snabbt som f*n och en upplevelse att jobba med.
Efter ett tag kom jag på att jag inte kunde använda sony ericsson synk till mac och det blev svårare att uppgradera min X10 androidenhet. En vit iPhone 4 inhandlades och alla problem försvann. Här saknar jag dock widgets som man kunde ha i android men som inte stöds av iphonen. Visst med jailbreak kunde man göra om bra mycket och få väder på låsskärm med javascripts tror jag det var. Synkning och backup med itunes funkar klockrent och är inget jag tänker på utan det bara funkar.
Detta inlägg skriver jag med hjälp av min nyinhandlade macbook air 11.3". Härlig skärm, skönt tangentbord (som lyser i mörkret) otroligt bra batteritid.

Allt detta synkas med hjälp av icloud som inte fungerar 100% ännu men med tanke på att det nyss öppnat så är detta förlåterligt. Mina pages dokument synkas inte över till iMacen via iCloud tydligen men det kommer nog i ett senare skede.

Igår var jag ut i skogen med kameran och tänkte då prova att ta med Macbooken. Jag hade med mig iPhonen också och när jag satt och drack kaffe tog jag upp mobilen satt på internetdelning, startade macbooken skrev in ett lösenord och vips så hade man internet.

Jag är så j*kla imponerad på att allt bara funkar när det gäller Appleprodukter, är det så eller har jag bara haft tur? Den enda nackdelen jag hittat än så länge är priserna för de är inte billiga i förhållande till andra märken. Men på plussidan har man kvalitet för något plastgnissel har jag inte upptäckt än på mina enheter. Kommer nog inte att bli något heller då de är uppyggda av aluminium och glas bl.a.

Flyttade tråden till rätt forumdel. Var vänliga tänk på var ni lägger trådarna!

/Mod

Nej, det är så, du har inte bara haft tur. Och dyra är de inte om man jämför kvalitet och framförallt andrahandsvärde.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2011-10-16 11:07

Haha. Snacka om att just ha sett ljuset. Det är precis det här Apple handlar om och du har inte haft tur. Det är så här det funkar i Apples värld.

Sitter nu med Lion på iMac och iOS5 på min 3GS och upplever detta flyt sedan 2003- allt började med en iBook G4 och en iPod

Välkommen ombord på resan.

Min resa började för många år sen....har jag tur får jag vara med i många år än.

Och välkommen till forumet. Vi behöver alltid nya förmågor med huve på skaft.

Ursprungligen av LFCFredda:

paddan

:mad:..
Välkommen!;)

Har för mig att jag läste för länge sedan någonstans om man sitter och surfar med fler tabbar öppna så kan man föra över dessa till safari på en annan dator för att slippa skriva in alla adresser igen (ilandsproblem jag vet ). Någon som vet vad programmet heter?

Det är bara ställa i i iPaden att den skall synca bokmärken.

Blev lite paff häromdagen när så hände, helt plötsligt hade jag hundratalet bokmärken tillgängliga ute på paddan.

1
Bevaka tråden