Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Appar som jag tar bort från iPhone kommer tillbaks igen när jag synkar med iTunes

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-31 13:25

Rubriken säger väl allt. Finns det någon inställning som gör att borttagna appar från iPhone inte kommer tillbaka?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2011-10-31 13:35

Har du kollat inställningar i iTunes, så inte apparna är förbockade för synkning där?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-31 13:37

Jo, de är förbockade. Menar du att varje gång jag tar bort en app från min iPhone måste jag gå in i iTunes och bocka av samma app? Känns lite omständigt...

Självklart måste du tala om för iTunes att du inte längre vill synka över den appen till telefonen. Hur ska iTunes annars veta vad du vill göra med dina appar?

Ett alternativ är ju att göra tvärtom. Ta inte bort appen i telefonen, utan ta i stället bort bocken i iTunes först, så tas appen bort från telefonen vid nästa synkning.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-31 14:31

Nej nej nej...

Om man har en app i telefonen och i datorn för att sedan ta bort denna från telefonen och därefter synka så ska inte appen läggas in i telefonen igen. Man behöver inte bocka ur den från någon lista.

Ursprungligen av zinned:

Nej nej nej...

Om man har en app i telefonen och i datorn för att sedan ta bort denna från telefonen och därefter synka så ska inte appen läggas in i telefonen igen. Man behöver inte bocka ur den från någon lista.

Korrekt, så ska det funka.

Har testat nu, och det verkar faktiskt som iTunes är så smart att den själv tar bort bocken på appar som raderats i telefonen, så att de inte synkas tillbaka till telefonen vid nästa synkning.

Så har det inte alltid varit - det är jag helt övertygad om.

Men nu är det så, och det är ju bra. Och då tar jag tillbaka det jag skrev i inlägg #4.

Då ska vi kanske i stället fråga trådskaparen vilka versioner av iTunes och iOS hon har. (om nu detta är något som är ändrat i nyare versioner)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-31 14:48

Jag kör senaste versionen av iTunes och på min iPhone 4 har jag version 4.3.3. Kan det vara någon inställning i iTunes som gör att jag har problem med detta?

1
Bevaka tråden