Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad 2 3G tillsammans med Airport Express (som inte är kopplat till internet)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-27 21:00

Hej!
Jag undrar om de finns en lösning på mitt problem.

Jag har en iPad2 3G med Spotify. Jag har precis köpt en Airport Express som jag konfigurerat genom paddan.
Jag har ingen internet uppkoppling kopplad till själva airporten, utan vill använda 3G-uppkopplingen som finns i iPadden.
Ipaden hittar airporten utan några problem och air tunes ikonen dyker upp.

Själva problemet uppstår när jag försöker få kontakt med internet i iPadden. Det funkar helt enkelt inte.
Jag tror att 3G uppkopplingen "skärs av" när jag kopplat upp mig mot airportens wifi-nätverk (och där finns ingen internet).

Finns det nått sätt att "lura" iPaden att koppla upp med 3G och samtidigt nå airporten så att jag kan streama från Spotify?

Jättetacksam för svar på detta jobbiga problem.

/Habib

Går inte. Iaf inte utan jailbreak. Det är antingen 3G eller WiFi, aldrig både och.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-27 21:16

Känns inte helt genomtänkt av Apple i så fall?!
Finns det någon annan lösning att rekommendera?

Nope, pmarriott har rätt.

Vet du någon annan leverantörs tablet som simultant kan använda dubbla nät?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-28 13:48

Just vaknad mitt i natten och kom på precis det TS påpekar - morgonen därpå lade jag ned mitt projekt med att montera en Airport Express i bilen.

Ursprungligen av FreddeB:

Just vaknad mitt i natten och kom på precis det TS påpekar - morgonen därpå lade jag ned mitt projekt med att montera en Airport Express i bilen.

In med en liten 3G-router bara (som Airport Express + andra enheter kan använda som accesspunkt) så är saken biff.

http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=3g router

Ursprungligen av FreddeB:

Just vaknad mitt i natten och kom på precis det TS påpekar - morgonen därpå lade jag ned mitt projekt med att montera en Airport Express i bilen.

Förutom att just den lösningen inte funkar så är det ju en riktigt bra idé. Googlat lite och Belkin har både en ren ljudadapter (som tydligen går att driva med en vanlig Nokia-billaddare), och en komplett handsfreelösning. Eftersom det går via BT slipper man ta till krångliga lösningar för att få det att funka med uppkopplingen. Kanske kan vara något?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-28 14:12

även om det blir väl komplext så är tanken god keptang... återstår bara att se om jag kan få ut ett andra tvillingkort med frisurf via Telenor

1
Bevaka tråden