Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Käka!

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-03-25 16:06
Ursprungligen av zinned:

Själv lagade jag min favorit igår till mig och fjällan - Fläskfilé med ädelostsås. Löjligt gott!

Recept

- En fläskfilé
- En ädelost (en sådan där tårtbitsformad Kvibille ädelost)
- Vitlök
- Rödvin
- 5 dl grädde
- Jasmineris

Skär upp fläskfilén i 1-1,5 cm tjocka skivor och stek upp den. Samtidigt så värmer du upp grädden i en kastrull och smular i ädelosten, se bara till att det inte blir så varmt att det börjar koka, samt att du pressar ner önskad mängd vitlök. När köttet är stekt så håller du i lite vin i den varma pannan i några sekunder och häller sedan ner detta i kastrullen med såsen, så får du med stekspad också. Lägg upp köttet i en ugnsform och när osten har fördelat sig bra i kastrullen så häller du såsen över köttet i ugnsformen för att sedan sätta den i ugnen på 225 grader i ca 20 minuter. Under tiden den smaskar till sig där så kokar du riset och sedan är det klart!

Voilá, smaskens!

Skall testas. Alla de där ingredienserna kan jag få tag på. Mums

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-29 16:16

Kycklingspett dränkta i jordnötssås. Sjukt gott!

Ikväll blir det ugnsstekt hel fläskfile med hemmagjorda pommes frites och hemgjord bearnaise.

Beroende på väder så blir det Pulled Pork, Ribs och Chickenwings till helgen. 6 timmars grilltid, smakar underbart!

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-04-04 23:45

Jag jobbar som gymnasielärare och äter sk. "pedagogisk måltid" (oklart var det pedagogiska värdet i måltiden ligger - se till att eleverna inte häller mjölk på varandra kanske...), så jag har väääldigt modesta krav på mat på vardagarna... Å andra sidan betalar jag 220:-/månaden för c:a 20 luncher med ett rätt bra grönsaksbord.

Långfredag; troligen obigatoriska stekta köttbeten hos mina föräldrar.... vill inte.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-06-19 21:07

Idag blev det Paella. Som ni ser kan det se ganska snuskigt ut på nära håll, men på lite avstånd och med rätt tillbehör (sangria och bröd) är det himlen!

Bevaka tråden