Vi har en tråd om mat o en tråd om våra skrivbord såväl i datorn som i utrymmet som datorn befinner sig i så jag tycker det kunde vara lämpligt med en tråd om inredning i största allmänhet. För mig handlar det mest om att finna tips på bättre lösningar, vilket också är skälet till att jag ofta under besök på Ikea sas skannar av varuhusets inredningar.

I dagsläget funderar jag på att byta ut en hylla (typ lagerhylla) mot något annat. Först tänkte jag Billy men förutom att detta är en relativt billig lösning så är den inte särskilt expanderbar - iaf inte flexibelt sett. Därför tar jag åter upp tankarna på String.

Ursprungligen var väl String tänkt som en folkhemshylla men tydligen har det gått rejäl inflation i folkhemmet för delarna kostar skjortan. Iofs går det att hitta delar på Tradera men det verkar mest handla om mindre hyllor samt udda telefonbord o skohyllor mm.

Mitt hem, en etta, är inrett i en blandning av mest Ikea, både standard o "hackat", samt lite ärvt o nåt enstaka hembygge av egen "design". På väggarna har jag bara souvenirer samt bilder som antingen jag tagit eller som min mor målat. Färgmässigt försöker jag hålla en neutral grund o istället piffa till med färg genom mina foton.

Det svåraste med att bo i ett litet hem, iaf vad jag tycker, är att hålla ordning. För närvarande ser min lägenhet ut som en katastrofzon. Jag är inne i ett liten städnings/röjningsfas under vilken jag försöker få undan sånt jag inte använder eller vill ha kvar. Tyvärr är jag lite av en hamster så jag samlar på mig sånt jag tror jag behöver vilket också gör att jag har mängder med vita papplådor ur Ikeas Kassett-serie att spara i.

Hur ser det ut i Era hem?

Senast redigerat 2012-02-14 12:37