Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbletter i iPhones kamerarulle

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om jag skapar ett nytt album och tar in bilder där så kan jag inte ta bort dubletterna från kamerarullen. Trodde att jag kunde och då raderades alla bilder, dvs de i kamerarullen OCH de i den mapp jag skapat.... I en dator kan man ju välja att kopiera eller bara flytta. Kan man inte det i iPhone eller är det bara jag som inte hittar?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-02-16 19:47

Det är inte dubletter, det är länkar till en och samma bild.

inte så jag menar

Jo jag vet. Fel uttryckt, men som jag skrev vill jag helt kunna flytta en bild och slippa se den på två ställen. I min MacBook PRO kan jag ju välja att bara kopiera bilder så de finns i flera mappar ELLER flytta bilder helt från plats a till b. I min samsungmobil kan jag helt flytta bilder och inte se dem på fler ställen. Förstår du?

Ursprungligen av domestic_brain:

Jo jag vet. Fel uttryckt, men som jag skrev vill jag helt kunna flytta en bild och slippa se den på två ställen. I min MacBook PRO kan jag ju välja att bara kopiera bilder så de finns i flera mappar ELLER flytta bilder helt från plats a till b. I min samsungmobil kan jag helt flytta bilder och inte se dem på fler ställen. Förstår du?

Ja, men inte i din iPhone.

Det du får göra är att synka med tex iPhoto och lägga bilden i ett album som du sedan synkar till din iPhone.

1
Bevaka tråden