Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur fungerar det med kontakter nu egentligen?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-02-17 22:53

Så jag gjorde en rensning bland mina kontakter på min iPhone häromdagen. Har synkat med datorn ett par gånger efter dess men idag när jag installerade Messages på Macen så upptäckte jag att de gamla ligger kvar i den adressboken.

Måste jag sitta och radera i adressboken på datorn också för att det ska stämma mot iPhonen? I iTunes är "Synkronisera adressbokskontakter" ibockat (alla kontakter) så hur går jag tillväga för att inte råka radera nu så det stämmer överens med iPhonen och adressboken på datorn egentligen?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-02-18 23:03

Ingen? Drygt att behöva sitta och radera manuellt på datorn också, men även trist om de skulle raderas. Enda minuset med iPhone/iTunes, allt är inte så logiskt förklarat alltid.

Kontakterna synkar du med adressboken. De kontakter du har där kommer även att vara i din iPhone om du synkar. Tar du bort några i din iPhone men inte i adressboken så kommer de tillbaka i din iPhone om du synkar via iTunes dvs.

Jag tycker det är enklare att köra iCloud, då har jag samma kontakter i adressboken och på min i-enheter.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-02-19 06:32

Ok men hur ställer jag in så den bara synkar mot iCloud då? För som det ser ut kör jag iCloud också så det är någon form av dubblering.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kontakterna synkar du med adressboken. De kontakter du har där kommer även att vara i din iPhone om du synkar. Tar du bort några i din iPhone men inte i adressboken så kommer de tillbaka i din iPhone om du synkar via iTunes dvs.

Jag tycker det är enklare att köra iCloud, då har jag samma kontakter i adressboken och på min i-enheter.

Ursprungligen av CEk:

Ok men hur ställer jag in så den bara synkar mot iCloud då? För som det ser ut kör jag iCloud också så det är någon form av dubblering.

Den som söker, den finner

Apple - iCloud - Läs om hur du ställer in iCloud på alla dina enheter.

När du väl har ställt in så att dina enheter synkar med varandra så kan du kontrollera vilka kontakter som ligger på ditt iCloudkonto genom att logga in på iCloud.com.

Om du nu har alla kontakter på iCloud kan du bocka ur valet att synka med adressboken.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-02-19 12:08

Ja iCloud vet jag hur det ställs in och det använder jag men det ger om man vågar bocka ur "Synka kontakter" i iTunes för man vet ju aldrig vad det ställer till med. Dock skullemjag vilja att mina iCloud-kontakter skulle synas till adressboken på datorn också, är det möjligt?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Den som söker, den finner

Apple - iCloud - Läs om hur du ställer in iCloud på alla dina enheter.

När du väl har ställt in så att dina enheter synkar med varandra så kan du kontrollera vilka kontakter som ligger på ditt iCloudkonto genom att logga in på iCloud.com.

Om du nu har alla kontakter på iCloud kan du bocka ur valet att synka med adressboken.

Ursprungligen av CEk:

Ja iCloud vet jag hur det ställs in och det använder jag men det ger om man vågar bocka ur "Synka kontakter" i iTunes för man vet ju aldrig vad det ställer till med. Dock skullemjag vilja att mina iCloud-kontakter skulle synas till adressboken på datorn också, är det möjligt?

Ja, det är lite av poängen att man ställer in iCloud på sin dator.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-02-19 22:37

Exportera dina kontakter från Adressboken i datorn först, så du har en backup.

Enklaste sättet exportera. Markera alla dina kontakter, ta tag i den markerade listan. Dra ut och släpp på skrivbordet.
Vips så har du en fil som innehåller alla dina kontakter. Lägg den på ngn annan hårddisk.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-02-20 12:31

Raderade alla kontakter i adressboken på datorn och synkade in dem från iCloud. Easypeasy!

Ursprungligen av CEk:

Raderade alla kontakter i adressboken på datorn och synkade in dem från iCloud. Easypeasy!

Kul att det gick bra för dig!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-02-20 15:55

Tackar!

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kul att det gick bra för dig!

1
Bevaka tråden