Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kite aka Måns

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hello 99

Jag är glatt förälskad i Apples produkter, och som det verkar har jag på resan omvänt en redig mängd tidigare förlorade själar till att komma över till den ljusa sidan.
Första mac'en 1999, en iMac Rev B, denna pimpades med max minne, extra video-ram, varvtalsreglerad fläkt och anständigare diskstorlek. Fantastisk maskin, trots en medioker mus med bara en knapp, vilken man fick försvara var gång någon PC-människa ertappade en med att inneha denna dator.
Först terminen på KTH skaffades en Pismo, som jag trodde skulle kunna emulera Windows för att köra ProE Det gick inte nå vidare kan jag säga, om än det kändes bra, men när jag var så pass bevandrad i ProE att det började bli aktuellt på riktigt att kolla på hårdvaran (2004) så blev det en PowerBook G4, som rätt snart byttes till en Intel Macbook Pro på 2 Ghz, när de oväntat omkullkastade världen.

Något år efter (och ett snedsteg med en ful-Dell) fanns budget för en "riktig" mac, när Apple släppte Mac Pro med 8 kärnor Xeon så var man snabb att ansöka om Nordea's studentlån och fick hem den grymmaste maskien på planeten (just då), och antagligen kommer man aldrig bli lika lycklig som när då jag installerade det nyinköpta Apple signade Quadro-kortet från Nvidia första gången tillsammans med egna licensen för Solidworks i min Mac Pro.

Försörjde mig i drygt fyra år med olika generationer Mac Pro's som arbetsstation. Idag löneslavar jag som mek. konsult på ett med-tech-företag där jag ritar och uppfinner diverse, allt från implantat till industri-robotar. Sätter fortfarande en del ära i att ha stenkoll på CAD generellt, och så klart det praktiska runt konstruktion och innovation inom produktutveckling och maskinbyggnad.

Semesterveckorna tillbringas sedan ett par somrar sedan ombord på "Hardcore", min 28-fots katamaran <3.

Till och från så blir det även lite kite'ing. Bilden i avataren är på min "Arc-style" kite jag sydde 2001. Efter det har det blivit en hel hög andra kites av olika snitt.
För mig så är 99 det första ställe jag vänder mig till för att hitta lösningar på vardagsproblemen med mina mac'ar, samt de problem som dyker upp i bekantskapskretsens mac'ar. Hit vänder jag mig även när det börjar närma sig lanseringar, eller när jag hoppas att det gör det

Jättenajs katamaran!

iPad 3 på gång...då kanske vi får se dig här mycket framöver

1
Bevaka tråden