Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråkighetsrekord på apple.com?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur länge har startsidan på apple.com varit oförändrad nu? Är det sju månader? Det känns som ett år. Minst. Även om de inte har gjort några produktlanseringar sedan iPhone 4S – varför varierar de inte startsidan lite? Är så förbannat trött på bilden av en vit och en svart iPhone (speciellt som man ser dem i var och varannan reklambilaga från PhoneHouse, Mediamarkt och Elgiganten) och det stämmer så illa med Apples image att vara såhär sömnigt inaktiva.

Vad säger ni? Är detta rekord, eller har det gått längre perioder än den innevarande som startsidan har sett likadan ut?

  • Medlem
  • 2012-02-19 00:13

Känner lika dant. Händer inte mycket. Speciellt som jag väntar på uppdatering av macarna. Vägrar att köpa innan. USB 3 osv

Det ger ju ingen bra image av företaget direkt. Man kan ju nästan tro att Apple har dött

Ursprungligen av Crash-Symphony:

Det ger ju ingen bra image av företaget direkt. Man kan ju nästan tro att Apple har dött

Det är väl skön stil om något. Hemsidan säger "vi tar det lugnt" och vi ser ingen TV-reklam i Sverige samtidigt som konkurrenterna pangar på så mycket dom kan.

Under tiden tar dom över världen.

  • Medlem
  • 2012-02-19 10:11
Ursprungligen av Björnström:

Det är väl skön stil om något. Hemsidan säger "vi tar det lugnt" och vi ser ingen TV-reklam i Sverige samtidigt som konkurrenterna pangar på så mycket dom kan.

Under tiden tar dom över världen.

Påminner om jättarnas kräftgång. Stor och mätt lever farligt.

Det lär väl hända saker i början av Mars. Har dock svårt att tro att det kommer bli några Macar på framsidan inom överskådlig framtid.

Skulle gissa att vi får se en ny Mac på framsidan till sommaren. Men då med OS X som huvudnumret. Saknar Apples macfokus.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-02-19 11:21

Nog för att de kunde roterat sitt sortiment på förstasidan.
Men vad är det ni tycker de ska göra med sin förstasida? Vad ska de uppdatera när det inte finns något nytt?

Men att påstå att de lever i hybris tror jag inte på, men visst är det så, Apple kommer inte vara på toppen för evigt, naturen har sin gång, oavsett om Jobs var kvar i livet eller inte.

Vad jag inte förstår är hur man kan störa sig på detta?
Besöker ni apple.com en gång om dagen eller?

Apples hemsida är ju bara intressant vid uppdateringar, keynotes eller KB-sökande.

Ursprungligen av illerG:

Vad jag inte förstår är hur man kan störa sig på detta?
Besöker ni apple.com en gång om dagen eller?

Apples hemsida är ju bara intressant vid uppdateringar, keynotes eller KB-sökande.

Jag skrev inte att det ”störde” mig att Apple uppdaterar sin startsida så sällan. Jag skrev att jag tyckte det var trist/tråkigt. Lättare att förstå?

Jag tänker på någon som vill ge intryck av att vara väldigt kreativ men som berättar samma roliga historia varje dag.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-19 11:44

iPhone 4S är fortfarande den stora grejen. Dessutom tillkommer det info hela tiden längre ner på webbplatsen. "OS X Mountain Lion", "Supplier Responsibility" m.m.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-02-19 13:03

Jag tycker det bra med samma gränssnitt. Blir tokig när det hela tiden skall förbättras med nytt utseende, och påtvinga hjärnan ett nytt 'system' att lära sig.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-02-19 15:06
Ursprungligen av reboot81:

Jag tycker det bra med samma gränssnitt. Blir tokig när det hela tiden skall förbättras med nytt utseende, och påtvinga hjärnan ett nytt 'system' att lära sig.

Jag tolkade nog TS som att det är innehållet och inte gränssnittet på apple.com som är samma dag ut och dag in. Gränssnitt/layout har dom nog ändrat under årens lopp alltersom Mac OS X/iOS/produkterna har ändrat formspråk.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-19 15:19

Apples sida är inte en nyhetssajt. Man skulle kunna variera, men var är poängen med det? Det måste finnas en poäng. Att man surfar där dagligen utan mål och blir uttråkad duger inte. De flesta som surfar in är människor som vill ha info om produkterna, och deras mest populära produkter (iPhone, iPad och MBA på svenska sidan) finns väl synliga. När det finns ny info brukar det också dyka upp på förstasidan.

Om man vill ha en bra sida där det ofta kommer nytt kan jag rekommendera theverge.com.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-02-19 17:58

Fast de skulle ju kunna ha haft olika bilder på 4s som de växlade mellan, en per månad kanske eller iaf en per halvår

Jag håller med om att det är lite tråkigt att de inte byter ut reklamen lite oftare och då apple.com är satt som standard startsida i safari så kan man tycka att de borde försöka hålla sidan lite mer intressant. En grej som inte är direkt relaterat till ämnet men är lite roligt är att kolla in apple.com på waybackmachine.org
Här har vi den första snapshoten med bilder: http://web.archive.org/web/19970715124703/http://www.apple.com/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-29 20:15

Så, nu har Apple ändrat lite och pushar för 25 miljarder hämtningar med stor räknare på startsidan

Ursprungligen av stile:

Så, nu har Apple ändrat lite och pushar för 25 miljarder hämtningar med stor räknare på startsidan

Såg det häromdagen. Jävligt kul...

1
Bevaka tråden