Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPlay för spel, vad är det jag inte fattar?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-25 09:23

Hej
Jag har en iPad 2 och en Apple tv 2.
AirPlay mirroring funkar som det ska, men vissa spel ska stödja 720 och 1080, alltså fullskärm på TVn.
Jag har både Rage HD och Chopper 2 som båda ska stödja det efter en massa googling... Men lyckas inte hitta inställningar för det.
Vad är det jag inte fattar? Att spela med skärmdubblering är i mitt fall omöjligt om inte ipaden enbart används som kontroll.. Att kolla både på iPad och tv är lite meckigt....

Så här aktiverar du airplay mirroring:

On your iPhone 4S or iPad 2, double-click the Home

Button to view your recently-used apps.
Swipe all the way to the right to until you see the

icon.

Note: If the icon does not appear, go to the "If AirPlay Mirroring is not visible or available on your mobile iOS device" section.

Tap the

icon to see the list of available AirPlay devices.
Enable AirPlay Mirroring in this menu by tapping on an available Apple TV, then sliding the Mirroring slider to ON.

Jag förstår faktiskt inte vad som är problemet. Funktionen gör så att du speglar din skärm på din iPad till din TV, vilket du nämner fungerar. Hade du väntat dig att du bara ska använda TV´n som skärm? Om ja så fungerar det inte så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-25 10:34
Ursprungligen av barbapappa_86:

Hade du väntat dig att du bara ska använda TV´n som skärm? Om ja så fungerar det inte så.

Ja. Jo.

Har spelet stöd för AirPlay så fungerar det som du vill att det ska göra martenj, då är iPad:en bara en handkontroll. Har bara testat Real racing 2 HD och det är bara att aktivera AirPlay mirroring enligt ovan instruktioner så får du karta på iPad och all "action" på TV:n.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-25 10:35
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Har spelet stöd för AirPlay så fungerar det som du vill att det ska göra martenj, då är iPad:en bara en handkontroll. Har bara testat Real racing 2 HD och det är bara att aktivera AirPlay mirroring enligt ovan instruktioner så får du karta på iPad och all "action" på TV:n.

precis. men jag har läst att både Rage HD och Chopper 2 ska stöda 720 resp. 1080, alltså fullskärm på TVn. Men det blir inte så, endast ipad-formatet på TVn. men man ser i youtube-klipp etc. att de kör fullskärm och det står även att det går. men jag vet bara inte hur.
köpte chopper 2 enbart för att testa.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-02-25 12:18
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Har spelet stöd för AirPlay så fungerar det som du vill att det ska göra martenj, då är iPad:en bara en handkontroll. Har bara testat Real racing 2 HD och det är bara att aktivera AirPlay mirroring enligt ovan instruktioner så får du karta på iPad och all "action" på TV:n.

Men att ha två olika bilder - en på iPad och en annan på ATV - det kan väl ändå inte kallas för mirroring?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-25 22:41
Ursprungligen av frazze:

Men att ha två olika bilder - en på iPad och en annan på ATV - det kan väl ändå inte kallas för mirroring?

funktionen är airplay mirroring. vissa appar stödjer däremot 2 bilder, en på ipaden en på tvn. ungefär som en handkontroll mao. om det sen rent tekniskt är mirroring eller inte, ja det kanske kvittar. men du har väl rätt egentligen.

Ursprungligen av frazze:

Men att ha två olika bilder - en på iPad och en annan på ATV - det kan väl ändå inte kallas för mirroring?

I och med att du måste aktivera AirPlay Mirroring för att det ska fungera så tycker jag att vi kan kalla funktionen för det, även om det inte är en spegling. Men om du vill hitta på ett namn för det så är du välkommen..

Kört Airplay mellan ATV3 och iPad3, fungerar bra till att visa kort och streama musik fast till spel är jag besviken. Laggar i RealRacing2 HD och i Pinball HD Collection syns det tydligt att kulen hackar fram. Trots att jag har optimala förhållanden hemma, AirPort Extreme några meter från iPaden och lan kabel till ATV3.

Installerade Airserver på min MacMini som är kopplad till en skärm och en 60" Plasma TV, testade samma spel från min iPad. Riktigt bra! Det är nog så Apple har tänkt att Airplay ska fungera.

Så mitt tips är Airserver och vänta med Airplay via ATV tills Apple får fix på det, om ni ska spela spel.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-28 14:24
Ursprungligen av andlin76:

Kört Airplay mellan ATV3 och iPad3, fungerar bra till att visa kort och streama musik fast till spel är jag besviken. Laggar i RealRacing2 HD och i Pinball HD Collection syns det tydligt att kulen hackar fram. Trots att jag har optimala förhållanden hemma, AirPort Extreme några meter från iPaden och lan kabel till ATV3.

Installerade Airserver på min MacMini som är kopplad till en skärm och en 60" Plasma TV, testade samma spel från min iPad. Riktigt bra! Det är nog så Apple har tänkt att Airplay ska fungera.

Så mitt tips är Airserver och vänta med Airplay via ATV tills Apple får fix på det, om ni ska spela spel.

Det är ju en viss skillnad på att få det att fungera och att inte få det att fungera

@martenj

Om du struntar i att slå på mirroring utan bara väljer att skjuta signalen mot din ATV, hur agerar spelet då? Som andlin76 säger ovan så ska det inte vara några konstigheter att få igång det, jag har heller aldrig haft problem utan det har bara varit att tuta och köra. Visst laggar det i snabbare spel så som RealRacing 2 men det antar jag att Apple kommer trixa till framöver.

1
Bevaka tråden