Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kommer man i kontakt med Apple direkt?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

OM man nu skulle vilja göra sig till veckans skämt i Cupertino genom att komma med tankar och funderingar om hårdvara, hur skulle man då gå till väga?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-03-06 20:33

Du kan ju försöka, men dom kommer inte lyssna.

Apple - Legal - Unsolicited Idea Submission Policy

Feedback kanske.

Apple - Feedback

Det är nog lättare att kontakta Obama.

Jag tror att enda sättet är att åka till Cupertino, bo där och börja mingla med Apple-folk. Gäller det tekniska lösningar så måste man ha råd att patentera dom och sedan försöka få Apple att upptäcka patenten i havet av patent som sköljer över världen varje timme.

Jodå Apple kommer lyssna . men som ovan länk säger så äger Apple ideen om du ger dom den ..

När jag blev Mac användare, så skickade jag mycket till feedback sidorna på apple .. långt före iPhone så hade jag en ide om att det kanske kunde vara smidigt med foldrar som döpte sig som en kategori. tex att man snabbt kunde skapa en folder som heter pdf er om man hade ett gäng med pdf er (t.ex släpp en pdf fil ovan på en anna pdf fil så skapas en mapp som heter pdfer)... ... lika så tyckte jag att Apple kunde läga till en meta data i varje program i OS X så att ett Utility program hörde till kategorin utility ... när sedan funktionen kom i iOS att mappar som döpte sig automatiskt beroende på vilken typ av kategori appen hörde till, när jag såg detta presenteras i iOS så fick jag ett litet knipp i magen ... (det var ju precis så jag föreslag det skulle funka i OS X) nu är det säkert så att det fanns många många fler än jag som skickat in samma sak som förslag .. eller så fanns det ingenjörer på Apple som fått samma ide. en ide som kanske är helt naturlig för många .. .. men jag säger ändå som ovan .. Apple äger ideen om du ger dom den ...

Lite skit samma faktiskt. Eller som nobelpristagaren i kemi för två år sedan sa. "Visst kan jag patentera min uppfinning, men i slutändan har jag inga ekonomiska resurser att upprätthålla patentet. En representant för ett företag kom fram till mig efter en föreläsning och sa att ett patent är värdelöst, vi sätter våra hundra bästa advokater på saken så hinner du dö innan du får rätt. Om du får det."
Visst hade det varit kul med cred, men jag tror inte ens man kan räkna med det. Hade bara varit kul att kunna köpa grejen sen, eftersom jag skulle vilja ha en sådan.
Och tack för svaren! Ska kolla på alternativen.

1
Bevaka tråden