Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3/Tele2 - Sjukt bra erbjudande på iPhone 4s

Tråden skapades och har fått 112 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tre har slagit i skallen och erbjuder nu en gratis(Ja, GRATIS) iPhone 4s 16GB om man samtidigt tecknar upp sig på 24månaders 3total abonnemang. 3total är typ 3000 minuter, 3000 sms, obegränsad datatrafik och så vidare.

Ska inte ha någon själv då jag hellre väntar in nästa iphone, men för er som suktar är det ju en bra deal, såväl som den är eller att tvinga era operatörer att prismatcha emot.

Senast redigerat 2012-04-08 12:48
  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-07 17:19

Alla deals där man binder upp sig är inte bra, när det är 24månader är det bara skit.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-07 17:36

Exakt, jag undrar hur du egentligen resonerar som får det till att vara en "sjukt bra deal" ?

There is no free lunches. Inget är gratis - detta är bara ännu en avbetalningsplan - kanske en bra avbetalningsplan men en avbetalningsplan är det. Dealen går på 8376 kr. Vad som är trafik och vad som är betalning för luren vet bara säljaren - i detta fall 3. Att abbonemanget kostar lika mycket utan lur betyder inte att man får luren gratis :-D.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-03-07 18:13

...se'n att there's no such thing as a free lunch bygger ju hela samhället på mer eller mindre så.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-03-07 18:12

Nja... Nu ska vi inte dissa Peeman helt tycker jag. Det är trots allt ett 3Total-abonnemang det handlar om. För min del så betalar jag 500-700 spänn per månad för mitt telefonerande så 350,- per månad med en 4S 'på köpet' är väl inte helt kass va!?

Utöver det kan man ju ha synpunkter på Tre som leverantör och dylikt men det lägger jag mig inte i här och nu!

Jag tycker det verkar vara helt okej? Ett abonnemang som normalt sett kostar 699,-/mån med all trafik (samtal, SMS, MMS, data) inräknad för 349,-. En iPhone 4S ingår.

Enda smolket är väl tvåårsbindningen, men något mindre än det får man väl inte räkna med...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-07 18:19

Själv har jag inget emot 24 månaders bindning men jag skulle inte vilja binda mig till endast 3G-nätet i 24 månader.

Hade köpt det bara för det bra priset (för flatrate) om den hade varit olåst och operatören inte varit 3.

Det är en grymt bra deal för många! (som inte har kraven jag har).

Ursprungligen av keptang:

Hade köpt det bara för det bra priset (för flatrate) om den hade varit olåst och operatören inte varit 3.

Det är en grymt bra deal för många! (som inte har kraven jag har).

Är 3 verkligen så kasst?
Funderar på att byta till tre när nästa iphone kommer, mest för att vi kommer ha det på jobbet och då vill jag kunna vidarebefodra privatsamtal till jobbtelefonen gratis under arbetstid.

Ursprungligen av PeeMaN:

Är 3 verkligen så kasst?
Funderar på att byta till tre när nästa iphone kommer, mest för att vi kommer ha det på jobbet och då vill jag kunna vidarebefodra privatsamtal till jobbtelefonen gratis under arbetstid.

Enligt den erfarenhet jag har från kompisar/kollegor som kört det så är det mindre bra, dessa har nu bytt till Telia/Telenor.
Tror det finns en tråd om just 3 nånstans.

Men det finns många som är nöjda också såklart.

Största anledningen till att jag inte nappar är för att telefonen är operatörslåst, annars hade jag nog slagit till ändå.
Trots att jag har en 4S redan.

Det är ett grymt bra pris.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-07 18:31
Ursprungligen av PeeMaN:

Är 3 verkligen så kasst?
Funderar på att byta till tre när nästa iphone kommer, mest för att vi kommer ha det på jobbet och då vill jag kunna vidarebefodra privatsamtal till jobbtelefonen gratis under arbetstid.

3 fungerar inte om man som jag vistas en del ute i "obygden". Telia gäller för mig som enda alternativ.

Ni är ju helt totalt borta. De flesta fastpris-abonnemang går på runt 500-700kr inkl moms. UTAN telefon. Tror till exempel att 3Fastpris kostar 699:- inkl moms UTAN telefon.
Binder du dig i 24 månader får du alltså abonnemanget för halva priset, OCH telefonen.

Jag gillar inte bindningstider, särskilt inte 24 månader, men för de som inte bryr sig om bindningstider är det här en bra deal. Särskilt då jag inte tror att abonnemangspriset för just fastpris kommer att sjunka under 349:- de närmsta två åren.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-07 21:32
Ursprungligen av PeeMaN:

Ni är ju helt totalt borta. De flesta fastpris-abonnemang går på runt 500-700kr inkl moms. UTAN telefon. Tror till exempel att 3Fastpris kostar 699:- inkl moms UTAN telefon.
Binder du dig i 24 månader får du alltså abonnemanget för halva priset, OCH telefonen.

Jag gillar inte bindningstider, särskilt inte 24 månader, men för de som inte bryr sig om bindningstider är det här en bra deal. Särskilt då jag inte tror att abonnemangspriset för just fastpris kommer att sjunka under 349:- de närmsta två åren.

Du har aldrig funderat på att det lär hända rätt mycket på abonnemangfronten på TVÅ år?

Bindningstider är av ondo!
Satte mig i den sitsen när iPhonen kom till Sverige med Telia, aldrig igen!

Ursprungligen av zappee:

Du har aldrig funderat på att det lär hända rätt mycket på abonnemangfronten på TVÅ år?

Bindningstider är av ondo!
Satte mig i den sitsen när iPhonen kom till Sverige med Telia, aldrig igen!

Jag har haft fastpris sen det fanns att välja på i Tele2-suiten. Det är typ sen 2006 eller något... Under dessa 5-6år har priser aldrig, ALDRIG, oavsett operatör varit under 499:-. Nej, på just fastpriserna händer det inte så mycket på just den här sortens abonnemang.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-07 18:30

Det beror på var man bor och vart man rör sej. I de större städerna är det nog inget problem, men på landsbygden, för att inte prata om norra Sverige. Men de är ju inte så många där uppe....

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-03-07 18:32

Det beror ju på var du bor och var du rör dig. Jag har jobbat på resande fot i nå'ra år och har alltid haft telia då det har, i 99% av fallen, fungerat överlägset bäst där jag har befunnit mig. Har haft kollegor som har haft både tre och telenor som har funkar klart sämre på de ställen vi har varit och då har det gällt Värmland, Närke och mälardalen. Vi har testkört ibland mot youtube och samma filmklipp och det har varit klar skillnad.

Har hört av kompisar i både Stockholm och Göteborg att dom inte har nå'ra som helst problem med tre där så... som sagt... Det beror på var man befinner sig.

3 funkar inte ens bra i Stor-Stockholm (vissa delar av Sollentuna t.ex.), möjligtvis i innerstaden.

Tyvärr.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-03-07 18:48
Ursprungligen av keptang:

3 funkar inte ens bra i Stor-Stockholm (vissa delar av Sollentuna t.ex.), möjligtvis i innerstaden.

Tyvärr.

OK! En av mina tre-polare bor i Åkersberga och jobbar i Sumpan och för honom funkar det bra säger han men... Vad vet jag!?

Ursprungligen av Baeckis:

OK! En av mina tre-polare bor i Åkersberga och jobbar i Sumpan och för honom funkar det bra säger han men... Vad vet jag!?

Som sagt, det funkar fint för vissa, verkar vara väldigt fläckvis.

Och problemet är ju just det med 3G (som Tre endast har), finns det ingen fallover till GSM så är det ju tvärkört om man befinner sig utanför 3G-täckningen.

Ursprungligen av Baeckis:

OK! En av mina tre-polare bor i Åkersberga och jobbar i Sumpan och för honom funkar det bra säger han men... Vad vet jag!?

Jag jobbade tidigare mitt i Stockholm City (inte ens 100 meter till Stureplan) och hade ingen täckning med 3 vid mitt skrivbord. Med Tele2 hade jag full-3G.

Som sagts tidigare - 3 har väldigt dåligt täckning på sina håll (hål i täckningen=dålig täckning).

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-03-08 06:40
Ursprungligen av hansfilipelo:

Jag jobbade tidigare mitt i Stockholm City (inte ens 100 meter till Stureplan) och hade ingen täckning med 3 vid mitt skrivbord. Med Tele2 hade jag full-3G.

Som sagts tidigare - 3 har väldigt dåligt täckning på sina håll (hål i täckningen=dålig täckning).

Som jag skrev... "Vad vet jag!?"

Här i Malmö fungerar Telia väldigt dåligt, kass täckning, långsam data och tappade samtal. 3 tror jag generellt fungerar bättre - just här då. Sen var priset på abonnemanget riktigt bra, med tanke på att det i praktiken är flatrate.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-03-07 19:00

Tre bygger ut sitt 3G-nät i 900MHz nuförtiden, det ger en hel del bättre täckning.

Sen är ju Tre fördelaktigt för dom som pendlar mellan Malmö-Köpenhamn, dom får Sverigepriser när dom kopplar upp sig mot Tres danska nät.

Jag funderar allvarligt på det här erbjudandet nu. Har en 1 1/2 år gammal iPhone 4 32 GB med Telia. Telia fungerar uruselt i Malmö. Mina räkningar ligger på ca 230-400 kr / månaden. Med det här erbjudandet skulle jag kunna byta utan att förlora alltför mycket i månaden, skulle få en ny telefon, skulle få gratis samtal och data i närliggande Köpenhamn, få bättre täckning och aldrig behöva bry mig om att långa samtal kostar pengar. Dessutom skulle jag kunna sälja min iPhone 4 och min iPad 2 och köpa en ny iPad. Intressant läge. Behöver för övrigt inte mer än 16 GB i telefonen heller, så... Inte så mycket att tveka på kanske. 24 månaders bindning är nog ok, ska plugga i två år till i alla fall.

Tack för tipset, PeeMaN!

Senast redigerat 2012-03-07 23:31

3Total

Någon här som har erfarenhet av Tres erbjudande "Sveriges lägsta fasta pris"
Ring, Smsa, MMSa obegränsat inom Sverige
Fri surf i Sverige
iPhone 4s 16 GB
349.- / månad
24 månader

Detta ger en lång månadskostnad. 24 x 349.- = 8.376.-
iPhone 4S 16 GB (Apple Store) = 5.795.-
Abonnemangskostnader 24 månader = 2.581.-
Månadskostnad = 108.-

För bra för att vara sant?

Tror tele2 kör nåt liknande - har inte jämfört abonemangen, men det ligger säkert en hund begraven någonstans. Gäller bara att hitta den :

Tele2 - Maxi Unlimited, 345 kr/mån - Allt ingår!

Då hänvisar vi dit då...

Slå gärna ihop trådarna. Byt rubrik på den andra tråden och lägg den under rätt forum. Detta är väl ändå en abonnemangsfråga...

Bevaka tråden