Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 3g går inte connecta till itunes

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2012-03-21 19:19

Hejsan skulle gärna behöva lite hjälp!
Jag återställde hela min iphone till fabrikats inställningar så den skulle bli som ny igen, men sedan kom det upp att ja skulle connecta till itunes.. men när ja gör det kommer endast den här bilden upp /\. vad ska ja göra ? för nu kan ja inte göra nåt kan inte använda den:S

Pröva att "rucka" lite på sladdarna och byta USB kontakt se om du får någon skillnad det som hänt är att din dators USB controller inte känner igen din telefon längre. Händer mig ibland också.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2012-03-22 00:09

Jag har testat på en annan dator med en annan sladd, men får ändå upp samma ruta!:S

Tar den laddning om du kopplar den till en strömadapter gäller samma om du laddar via en datorns USB?

Långskott prova och försätt den i DFU läge och se om den kan kommunicera då.
Du kan också prova Restore Mode men detta borde ge samma resultat som tidigare.

Senast redigerat 2012-03-22 00:54
  • Medlem
  • Örebro
  • 2012-03-25 23:03

okej, men det går att ladda den i väggen men det går inte få nån kontakt alls med datorn. Ja "formaterade om den" sedan så skulle ja sätta in den i datorn sedan dess gick det inte:S

Försök att försiktigt tvätta kontakten i telefonen med kemisk bensin eller typ 5.56 eller kontaktspray för det är med stor säkerhet där problemet ligger.
Men det kan vara avbrott så du måste byta denna kontakt. Antingen gör du det själv beroende om du känner att du har kunskapen att göra det.
iPhone3 o 3GS är lite knöligare att ta sig in i mens iPhone4 är lätt 4S också om du har rätt mejsel men dessa går att beställa.

Titta på gör det självbeskrivningarna på iFixit.com och få känsla om du klarar det, annars är det nog bara att lämna in den för reparation.

Har du möjlighet att testa att ansluta din iPhone till en annan dator?

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Har du möjlighet att testa att ansluta din iPhone till en annan dator?

Se inlägg #3

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Se inlägg #3

Se där. Missade helt att dadoz redan hade uteslutit det.

1
Bevaka tråden