Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur radera ALLA bilder på iPad?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-24 10:26

Att radera NÄSTAN ALLA bilder på iPad kan man göra enkelt genom iTunes.
Undantagna blir dock de bilder som man laddat in genom SD-kort genom Apples egen "iPad Camera Connection Kit".

Hur i hela fridens namn ska man gå tillväga här, om man t ex har 2--3000 bilder som inte blir raderade?

Man kan ju inte sitta och klicka på en bild åt gången för att radera 3000 bilder.
/Kenn

Koppla den till iTunes o gör en återställning?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-24 11:52

Visst kan man Återställa hela iPad'en men då försvinner en massa annat också vilket ger en massa extraarbete. Detta är naturligtvis en sista utväg.
Som jag nämnt så kan man radera NÄSTAN ALLA bilder på iPad genom iTunes, dock inte alla bilder.
Kan Apple ha lagt in ngn spärr?

Tror jag hittat en lösning åt dig på Apples supportforum. Både fråga o svar finns i första inlägget: https://discussions.apple.com/message/12114987#12114987

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-24 15:40

Ett stort tack för länken.
Detta verkar vara samma problem så jag ska självklart göra ett tappert försök.

Jag återkommer med besked på utfallet.
/Kenn

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-28 11:13

Nu har jag testat och tyvärr fungerar det inte. Går ej att markera mer än en bild åt gången.

Detta var troligtvis för bra för att vara sant.

/Kenn

Ursprungligen av Kenn:

Nu har jag testat och tyvärr fungerar det inte. Går ej att markera mer än en bild åt gången.

Detta var troligtvis för bra för att vara sant.

/Kenn

Synd men å andra sidan har du ngt att göra en regnig dag

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-03-28 18:46
Ursprungligen av Kenn:

Nu har jag testat och tyvärr fungerar det inte. Går ej att markera mer än en bild åt gången.

Detta var troligtvis för bra för att vara sant.

/Kenn

Det fungerade för mig att markera massvis med bilder. Jag raderade iofs aldrig utan ville bara kolla att det fungerade!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-28 16:24
Ursprungligen av Kenn:

Att radera NÄSTAN ALLA bilder på iPad kan man göra enkelt genom iTunes.
Undantagna blir dock de bilder som man laddat in genom SD-kort genom Apples egen "iPad Camera Connection Kit".

Hur i hela fridens namn ska man gå tillväga här, om man t ex har 2--3000 bilder som inte blir raderade?

Man kan ju inte sitta och klicka på en bild åt gången för att radera 3000 bilder.
/Kenn

Du kan nog göra det med PhoneView som funkar på iPad också. Det finns en demo att tanka ner. Du kan ju alltid prova.

PhoneView for iPhone and iPad - Save SMS, iMessages, Voicemail, Call History, Music, Photos, Notes - Ecamm Network

1
Bevaka tråden