Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kopplar man ldap utdelad mapp till en iphone/ipad?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Osäker om forumet hör hemma i iphone, ipad eller i app-forumet, men lägger det här så länge.

Jag har cirka 9st servrar i en esxi-server alla kopplade till mitt AD (Active Directory) och jag vet att det finns några intressanta appar för koppling till ett AD, i mail finns kopplingen till exchage mail server, jag har hittat en sharepoint app, adressboken kan synkas mot både ad och ldap grupper.

Låt oss säga att jag sitter i uppkopplat läge och min fråga är då, finns det någon app eller tillväga sätt för att få åtkomst till home-katalogen och/eller den utdelade mappen som alla användare med rätt behörighet får?

Jag var inne på machuset igår och deras förslag är dropbox, men eftersom jag studerar till nätverksadministratör så handlar det om kontroll, låt oss säga att ett företag har 200 ipads/iphones ute bland användare. Då tycker jag att det är orimligt att skapa 200 dropbox konton, för inte kommer ledningen eller it-avdelningen att acceptera att de använder sina privata konton.

Jag tycker att det måste finnas ett tillvägasätt att komma åt denna informationen på sin ipad/iphone? eller är jag helt ute och cycklar i det blå?

Så som jag fattar det så vill du helt enkelt läsa från en Windows-utdelning på nätverket, och det finns det tips på appar för här.

Flyttar tråden till forumet för iOS eftersom trådskaparen relaterar till både iPad och iPhone. Sammantaget så blir det en fråga som relaterar till iOS och hur man där får LDAP och delade kataloger att fungera med iOS.

1
Bevaka tråden