Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac-relaterade 1:a aprilskämt - och andra också kanske.

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vore kul om någon hittar och kan ge exempel här. Klockan är bara 1 timma in på 1:a april - men det kommer säkert.
Tror att MacWorld redan har börjat med bilder på katter i stället för reklam. ADS block är väl avsändare där.

Senast redigerat 2012-04-01 10:40

Inte så mac-relaterat, men jag tycker att googles var rätt kul Och jo, går man in på google maps så finns quest-knappen där..

Google Maps 8-bit for NES - YouTube

Ursprungligen av Kermit:

Inte så mac-relaterat, men jag tycker att googles var rätt kul Och jo, går man in på google maps så finns quest-knappen där..

Google Maps 8-bit for NES - YouTube

Och när man hittar ett Google-kontor hittar man också en tjej och en kille i propeller-beanies! (Google i Beijing åtminstone).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-01 06:47
Ursprungligen av johan_tanying:

Och när man hittar ett Google-kontor hittar man också en tjej och en kille i propeller-beanies! (Google i Beijing åtminstone).

Samma i Stockholm

Ändra vädret - https://www.google.com/search?num=100&hl=en&q=stockholm+weather

När ni har gjort en sökning - skriv in Qingming
Missa inte animationen längst ner på sidan - funkar troligen bara i Chrome

Google Crome multitask - använd 2 eller flera möss Chrome Multitask Mode

Google Really Advanced Search - missa inte slutet på sidan - Google Really Advanced Search

Sök under vattnet Google ????

Köp alla YouTube-inslag på DVD YouTube - Broadcast Yourself.

Gmail tap - Official Gmail Blog: Introducing Gmail Tap

Google Analytics spelar musik

Ursprungligen av adress@mac:

Vore kul om någon hittar och kan ge exempel här. Klockan är bara 1 timma in på 1:a april - men det kommer säkert.
Tror att MacWorld redan har börjat med bilder på katter i stället för reklam. ADS block är väl avsändare där.

Katterna istället för reklam är helt AdBlocks påfund och går att stänga av i inställningarna.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-04-01 03:12

Inte så mycket mac-relaterat heller. Men YouTube erbjuder videor på DVD. Rätt så kul.

The YouTube Collection.

  • Medlem
  • 2012-04-01 16:04

Extra skoj då iPadens skal hade hindrat beta-strålningen även om den hade varit radioaktiv på riktigt.

Ibland överträffar verkligheten dikten dock. (om än väldigt beskedligt)

Komplett hade också en kul

Komplett.se

  • Avstängd
  • 2012-04-01 16:53
Ursprungligen av Kermit:

Komplett hade också en kul

Komplett.se

Så där var det väl på slutet av 80-talet och på -90 vill jag minnas

Ursprungligen av Kermit:

Komplett hade också en kul

Komplett.se

Haha, fantastisk!

"Grafikkortet som sitter i är ett Matrox Mystique med 2MB grafikminne! Och 3D-funktion! Med detta grafikkort kan du spela Duke Nukem 3D. Kraften från detta kort gör dig också redo för uppföljaren som skall släppas inom ett år. "

  • Medlem
  • 2012-04-01 17:54
Ursprungligen av eskimo:

Ibland överträffar verkligheten dikten dock. (om än väldigt beskedligt)

Intressant, men vi vet fortfarande inte hur mycket varje cps är värd eftersom han inte berättade hur många cps som motsvarade ett visst värde, tex 40 KBq/m2 som är gränsen på svenska kärnkraftverk. Visst, den kanske är "radioaktiv", men knappt mätbart och jag kan meddela att vi har radioaktiva grejer i våra egna kroppar som ger betydligt mycket mer strålning än en iPad.

Engadget kör en recension av Nokia 7110. Med tanke på det pågående patenttjafset om microsim så är det lite avlägset Apple-relaterat iaf

Nokia 7110 review -- Engadget

Har totalt lyckats missa alla aprilskämt idag. Lär få läsa om tidningen

iFixit o en massa andra finns uppradade på 9To5Mac

April 1st: iFixit, ThinkGeek, Google and more | 9to5Mac | Apple Intelligence

En reflektion över iFixits skämt - Du kommer behöva köpa en ny iPad om du går på det

  • Medlem
  • International user
  • 2012-04-01 20:59

Drog ett förhållandevis invecklat Aprilskämt för en polare. Det började tidigare i veckan, när jag fick min nya iPhone och med den ett nummer som i övermorgon skall försvinna då mitt nuvarande nummer porteras.

Började med att skicka ett SMS där jag utgav mig för att vara någon okänd flicka som mindes honom men inte tvärtom. Polaren jobbar som DJ och träffar nya människor varje helg, så det var inte helt oväntat, men han tyckte att han borde kommit ihåg henne. Började bearbeta honom med att "hon", den påhittade Malin, ville träffa honom. SMS skickades fram och tillbaka men hon lyckades undvika att tala i telefon med honom eller träffa upp honom i helgen.

Idag tog det en ny vändning då hon försökte ringa honom, men då hon misslyckades bad hon honom ringa henne istället. Några timmar senare gör han det och möts då av min Mac som med hjälp av text-to-speech läser upp följande som loopades:

Citat:

Attention! Attention! Attention!

Begin transmission.

0. 7. 6. 3. 9. 7. 8. 4. 7. 6.

This is not a drill, I repeat, this is not a drill!

Immediately resume contact with address dagon1990@live.com. I repeat, immediately resume contact with address dagon1990@live.com

0. 7. 6. 3. 9. 7. 8. 4. 7. 6.

End transmission

Här tänkte jag att han skulle maila min nyskapade adress (och givetvis redan här förstå att det var ett kul påhitt (Dagon-referensen, vi är Lovecraft-nördar) och då skulle jag ge honom ett annat nummer att ringa, där jag skulle svara och köra "April, april".

Dock misslyckades min taktik då han inte riktigt kunde urskilja när Macen läste upp e-postadressen... Han ringde ett par gånger till, men sen dog det. Inget mail. Slutade med att jag var tvungen att ringa upp och avslöja hela planen.

Skulle aldrig gjort det om jag inte visste att han skulle älska det...

Lite lagom ambitiöst, tyvärr misslyckades jag halvvägs...

1
Bevaka tråden