Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotify för iPad äntligen släppt!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är på jobbet så jag har inte laddat ner det än, men det ser ju trevligt ut.

Länk till artikel på Engadget: Spotify for iPad launches: impressions and a visual tour of the new app -- Engadget

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-05-02 13:38

Läste det också på Engadget men fattade inte hur jag skulle få ned den. För ett par minuter sen släppte de en uppdatering till den befintliga appen.

Ser snygg ut!

Det som jag kan känna saknas är att kunna spela till multipla AirPlay enheter, men det är väl en begränsning i iOS och inte i själva appen.

Jag är inte ens glad trots en lång väntan... man kan bara rulla med ögonen och säga "Grattis... redan"...

Skönt att den kommit, men jag saknar lite funktionalitet.

Gillar verkligen vissa av "apparna" man kan köra pa datorversionen, t ex texter till latar.

Sen tycker jag att appen är för dalig pa att öppna upp dörren till nya musikaliska bekantskaper. Det nya materialet som presenteras är alldeles för magert. Skulle vilja att atminstone iPad-versionen var mer inbjudande till att bara öppna upp och browsa lite... Visst kan man klicka sig vidare via andra artister och sa, men det är lite omständligt.

Jaja... mycket bättre med detta än inget!!

mjäää ... jag låter som en sur gubbe men

jag tycker de kunnat gjort mycket bättre . Det är lätt att vara kritisk men å andra sidan så kan jag med fog för mina åsikter både säga vad som är fel, hur det skulle kunnat gjort bättre OCH jag kan också programmera och designa så jag kan både do the talk and do the WALK ...

det finns ett flertal concept design ute som hade fungerat mycket bättre

Den största taben Erik, Niklas, John och de andra i UX Teamet är att
de gjort är att försöka designa något nytt och spänande för att de kan
när de i själva verket redan har ett vinnande koncept ..

Dont Fix it if it aint broken ...

Desutom så förvirar den nya iPad appen eftersom den INTE liknar Mac och PC applikationen ..
det är en jätte miss !!!!

Citat:

Det finns faktiskt en anledning att OS X Calender liknar
iPads Calender och OS X Contacts liknar iPad Contacts

Om man har en mjukvara eller produkt som folk är vana vid hur
den fungerar och redan vet vart saker sitter och vad dom gör så är det dumt .
jätte dumt att inte anamma det ... Det behöver inte betyda att inte inte skall se lite annorlunda ut ...

Som någon sa ..

Its easy to be GREAT ... Its HARD to be consistent

I den kreativa procesen är det lätt att drabbas av "the madness" där ideerna flödar ... men som Steve Jobs själv sa så är en viktig grej inte att veta vad man skall säga ja till utan att säga NEJ till mycket .. Jag tykcer imo att någon i teamet inte vågat elelr har sagt tillräkligt mycket NEJ ...

och inte . verkligen inte börjat med den största universala frågan man skall börja med .. WHY .... Start With WHY !

och som avslutning ... man kan vända på myntet

Om det är så att en förändring är i görningen ..
gör den då också på Mac och PC versionen så att dom liknar iPad Clienten ...

jag säger inte att iPad clienten har sina fördelar .. jag säger inte att Mac clienten har sina fördelar ..

men just nu saknas det TOTALT någon form av consistensy ...

Senast redigerat 2012-05-03 10:38
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-04 16:49

jag är enkel och jäkla tacksam för att det äntligen kommer en riktig app, let's go from here!

Hur i all världen får jag fram topplistan i iPadappen? Det enda jag får fram är fem låtar. Jag vill kunna göra som man gör på telefonen eller som i datorn. Jag ser alla låtar i topplistan och skulle jag klicka på någon låt så spelar den sen resterande del av topplistan, inte bara de fem låtar som finns där nu.
Blev faktiskt riktigt besviken på appen. Det känns inte som om den tillförde särskilt mycket.

Ursprungligen av korthoga:

Hur i all världen får jag fram topplistan i iPadappen?

Se ovan...

Topplistan är en "App" och det finns inget appstöd, tyvärr.

Men alltså... en volymkontroll? Är det något man vill ha i en musikspelare?

Jag gillar den. Snygg och lättanvänd.
Min enda beef är att det fortfarande inte går (såvitt jag begriper) att strömma till mer än en airtunes-enhet åt gången. Det är just nu det enda som hindrar mig från att pensionera den lite väl skrymmande köks-MBP:n, vars huvudsyfte i livet numer är att försörja hela huset med Spotify via Airfoil, och ersätta den med en iPAD till.
Lite märkligt är det. Kan det vara någon begränsning i iOS? Jag tänker närmast på att det funkar i iTunes för OSX, men inte i iTunes för iOS.

1
Bevaka tråden