Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helt ny lur strular enormt!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fuktskadade gamla Iphone 4:an, fick en ny. Ny som i ny-ny telefon, inte lagad. Sedan jag fick den är det så mycket knas så jag vet inte vad. Låt mig förklara:

Har haft den i dryga veckan och den har haft grava problem med att hitta nätet hela tiden. Först trodde jag det var p.g.a. masterna - var faktiskt något bekräftat fel ett par dagar. Men mitt strul har fortsatt även efter att masterna blev fixade av Telia.

Enkelt uttryckt kan man säga att den söker nät hela tiden, men sällan hittar det. Detta resulterar i att jag sällan kan ringa ut och vice versa för folk som ringer in. Batteriet drar slut fort också, antagligen för att mobilen hela tiden söker. Senaste par dagarna har det även börjat strula en hel del annat - bl.a. går mobilen inte att stänga av.

Det är alltså en helt ny lur osv. Någon som har någon som helst aning om möjlig förklaring, eller är det bara att lämna in den på Telia igen (och bli utan en vecka till... ) ?

Tack.

Ursprungligen av n00bkillaz:

...Senaste par dagarna har det även börjat strula en hel del annat - bl.a. går mobilen inte att stänga av...

"En hel del annat"? Ge gärna fler exempel på vilka saker det är.

Men om det är fler och fler fel som dyker upp så är det ju bara att lämna in den.

Lämna in och få en ny.

Återställ den utan säkerhetskopia. Fungerar inte det så lämna in den.

Ok, tack för svar. Ska göra det. Med "en massa annat" menade jag i princip alla möjliga små märkliga beteenden som i största allmänhet fått mig att tro att något är fel. Svårt att sätta ord på exakt vad just nu, men det verkar hursom som att inlämning och ersättning är "väg att gå" här. Återigen tack.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-18 08:24
Ursprungligen av n00bkillaz:

Ok, tack för svar. Ska göra det. Med "en massa annat" menade jag i princip alla möjliga små märkliga beteenden som i största allmänhet fått mig att tro att något är fel. Svårt att sätta ord på exakt vad just nu, men det verkar hursom som att inlämning och ersättning är "väg att gå" här. Återigen tack.

Men börja med att som barbapappa_86 skriver återställa iPhonen utan att sen lägga tillbaka säkerhetskopian. Det kan vara något i mjukvaran som ställer till det. Om det inte funkar efter det så lämna in den.

Kom ihåg att du har 7 dagar på dig sen inköpsdagen på att DOA telefonen... Efter detta så skickar de iväg skiten och du får en reparerad!

Ursprungligen av g0tr00t:

Kom ihåg att du har 7 dagar på dig sen inköpsdagen på att DOA telefonen...

Nej, det finns ingen sådan gräns. Det är möjligt att vissa återförsäljare har sådana rutiner och rekommendationer, men det är absolut inget man ska räkna med.

Om de strikt går efter konsumentköplagen så har de rätt att försöka reparera först, innan de eventuellt lämnar ut en ny. Och detta gäller oavsett om felet uppstår efter 5 minuter, eller 5 dagar, eller 5 månader.

Ursprungligen av g0tr00t:

...Efter detta så skickar de iväg skiten och du får en reparerad!

Nej, det är ingen skillnad bara för att det har gått mer än 7 dagar. Det kan bli en ny, det kan bli en "refurbished".

g0tr00t, vad är dina uttalanden baserade på? Är det "insider-information" från Apples rutiner? Jag blir gärna överbevisad, men mina erfarenheter stämmer inte med det du säger.

1
Bevaka tråden