Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RIM kapar 40% av sin arbetsstyrka de kommande månaderna

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-28 22:35

40%, det är ju verkligen mycket. Tidsfråga innan uppköp och trolig styckning.

Lär finnas en del intressanta patent där.

  • Avstängd
  • 2012-05-29 13:44

Dom har väl haft några "toppar som hoppar" också den senaste tiden?

Äh det stod ju redan i Ackes post... läs, tänk sen yttra sig... att jag aldrig lär mig..

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-05-29 13:48

Allt handlar om iPhone - på ett eller annat sätt :-D. Få enskilda produkter har haft en så omfattande inverkan på en hel industri. Det är som när Japanerna på allvar började skeppa världens bästa bilar för bra pris på 80-talet - vad som hände med amerikansk bilindustri är sedan historia. Detta är samma sak ungefär...fast det handlar om ETT företag och EN pryl: iPhone. Historiker kommer att analysera detta om många, många år.
iPhone har ju tack och lov resulterat i en enorm tillväxt inom industrin som gett tusenfalt mera jobbtillfällen än vad enskilda företag tvingats skära bort. Det är en omflyttning kan man säga. För kanada - ett land (med få invånare) som alla älskar - så är det trist så klart.

Tråkigt för Kanada. först Nortel 2009 och nu RIM.

Det här borde ju ligga i tråden för skadeglädje ju

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-29 22:51

Jag tror inte det är slut för RIM, med TAT (TAT fortstter vxa trots krisande RIM - IDG.se) kommer nya spännande produkter.

  • Medlem
  • 2012-05-29 23:27

RIM, är det dom som sysslar med vinterdäck?

1
Bevaka tråden