Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd (utan resultat!)

Tråden skapades och har fått 728 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2012-06-03 21:46

Det lilla jag hann se av dagens DTM innan jag fick jaga iväg till jobbet var tätt och spännande.

Moto3... Wow! Lika tätt som Tour de France.

Aaargh!!

Om livet ändå var så enkelt som att undvika en tråd i ett forum...

Sitter och tittar på MotoGP från igår efter att ha kommit hem från sjukhuset (opererat min skadade tå) och så får man höra vem som vann första Superbike tävlingen på Isle of Man TT, vilket jag hade tänkt titta på efter denna tävling...

Så om man inte tittar på alla race i kronologisk ordning så finns risken alltid där.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-06-04 17:46

F1 och WRC för min del.

Men vad har hänt med SVT's täckning av WRC??
Sist jag såg något där var Svenska rallyt, och då stod kommentatorerna där som fån och intervjuade
Petter Solbergs fru och barn, och inte nog med det, när de väl visade glimtar av bilarna var de ackompanjerade
av dunka-dunka-musik som dolde motorljuden..

F1 på Viasat Motor.

Ursprungligen av mattiL:

Men vad har hänt med SVT's täckning av WRC??
Sist jag såg något där var Svenska rallyt, och då stod kommentatorerna där som fån och intervjuade
Petter Solbergs fru och barn, och inte nog med det, när de väl visade glimtar av bilarna var de ackompanjerade
av dunka-dunka-musik som dolde motorljuden..

Finns inget värre än folk som intervjuar som inte vet något om ämnet, och som du säger redigerare som inte har hjärta i ämnet kan inte få fram känslan. När allt blir som något arcadespel på en spelkonsol så har man missat poängen.

En bra stereo och ett bra "soundtrack" så behövs ingen musik!!

  • Medlem
  • 2012-06-05 18:32

Konsten att inte skita på sig i 320km/h+!

Jag tycker den är riktigt rolig när man riktigt kan se paniken i hans fumlande med händerna.

Ursprungligen av Dalle:

Konsten att inte skita på sig i 320km/h+!

Jag tycker den är riktigt rolig när man riktigt kan se paniken i hans fumlande med händerna.

Jobbigt läge.

Fast jag är inte övertygad om att det är panik, snarare instinktivt sökande efter ett sätt att lösa problemet.

  • Medlem
  • 2012-06-05 20:08
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Fast jag är inte övertygad om att det är panik, snarare instinktivt sökande efter ett sätt att lösa problemet.

Jag tror det är ren panik. Han verkar inte riktigt ha nerverna i styr, rörelserna är alldeles för yviga.

Ursprungligen av Dalle:

Jag tror det är ren panik. Han verkar inte riktigt ha nerverna i styr, rörelserna är alldeles för yviga.

Håller fortfarande inte med. Om det händer i över 300km/h så skakar det rätt så rejält och instinktivt försöker han ta tag i det som styr bilen, rattstången. Jag har bara kört i 240km/h och vet hur det minsta lilla påverkar rörelserna.

Hade det varit panik hade han inte stoppat bilen som han gjorde.

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Håller fortfarande inte med. Om det händer i över 300km/h så skakar det rätt så rejält och instinktivt försöker han ta tag i det som styr bilen, rattstången. Jag har bara kört i 240km/h och vet hur det minsta lilla påverkar rörelserna.

Hade det varit panik hade han inte stoppat bilen som han gjorde.

Jag är böjd att hålla med dig. Panik tror jag inte att det är men det går undan, det är en oväntad situation och då kan det se rätt yvigt ut. Jag skulle inte vara direkt ekonomisk i rörelserna i den situationen. Det är liksom inte det som är prioritet:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-05 20:36

Vad är det för spakar under ratten, växelpaddlar?
Det ser ut som han först drar i spaken, sedan lossar ratten. Drog han i fel spak?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-06 09:19

Kan gissa att det även är till bromsskärmen (typ fallskärm).

Katten: Inte snabbare än 240... du borde hänga med och sitta bakpå på en bandag... på Gelleråsen är det ca 245km/h innan rakan tar slut... på Sviesta är det dryga 270km/h.

Sitter nu och kollar igenom vad som går i helgen som jag måste sätta schema på... är själv på just Gelleråsen och kör i tre dagar.

Ursprungligen av Trineo:

Katten: Inte snabbare än 240...

Man får inte köra snabbare på E20...

Inte kul när ens (speedway) lag förlorar mot ett med endast inköpta utländska heatleaders då vi kör med svenska/egna förare...

Kanadas GP i helgen, ska bli riktigt intressant, blir det en ny vinnare igen?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2012-06-08 13:52
Ursprungligen av keptang:

Kanadas GP i helgen, ska bli riktigt intressant, blir det en ny vinnare igen?

Hoppas jag verkligen. Go Kimi!

Ursprungligen av MacJake:

Hoppas jag verkligen. Go Kimi!

Kimi kan nog göra bra ifrån sig, om man inte gör bort sig i strategin.

Mitt nya motor intresse om än något långsammare variant

Worlds Fastest RC Boat - Over 140mph! Lehner Motoren Technik - YouTube

180mph och inte ens full gas på en liten B-road på Isle of Man, det är grabbar det!

Två förare kör fyra varv runt Isle of Man, time-trail, alltså inte tillsammans, i en timme och 14 minuter och kör en hundradels sekund från varandra!!

Jag har tagit bort resultaten, kanske vi skulle kunna ha en tråd där alla resultat kan visas och diskuteras samt denna tråd där inga resultat visas?!...

  • Medlem
  • 2012-06-09 21:49

Häftigt F1-kval. Gillade Maldonados lilla uppvisning ut på start och mål i Q2.

Ursprungligen av Dalle:

Häftigt F1-kval. Gillade Maldonados lilla uppvisning ut på start och mål i Q2.

Verkligen häftigt kval, kommer bli ett grymt race imorgon (som i flesta racen denna säsong).
men kanada brukar alltid bjuda på god underhållning!

Ursprungligen av Dalle:

Häftigt F1-kval. Gillade Maldonados lilla uppvisning ut på start och mål i Q2.

Har inte kollat än (tack för no-spoilers) men ska så fort min fru gått och lagt sej...

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Har inte kollat än (tack för no-spoilers) men ska så fort min fru gått och lagt sej...

Have fun!

Ursprungligen av keptang:

Have fun!

Väntar på att BBC's sändning ska dyka upp... Blir kanske en sen natt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-10 08:48
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Har inte kollat än (tack för no-spoilers) men ska så fort min fru gått och lagt sej...

Jag är ointresserad av motorsport och bilar men måste ju ändå gå in i tråden och kolla de sköna smiley/ikonerna som Fritz the Cat levererar.
Det är 5 stjärnor på den här rackarn

Ursprungligen av stile:

Jag är ointresserad av motorsport och bilar men måste ju ändå gå in i tråden och kolla de sköna smiley/ikonerna som Fritz the Cat levererar.
Det är 5 stjärnor på den här rackarn

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-06-10 09:55

Jag sitter på ett flyg till Trondheim när loppet går ikväll, och tyvärr är nog eftersändningstillgången väldigt begränsad på hotellet. Får gott se loppet nästa helg, men jag tror inte jag lyckas undvika resultatet så länge.

Bevaka tråden