Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är en PC?

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Baron:

Men den bästa uppgraderingen för en pc är att installera Mac OS X.

[ATTACH="CONFIG"]33420[/ATTACH]

Klassiker!!

I demokratisk anda är det, tycker jag, så att den allmänt rådande uppfattningen är den som ska vara normgivande. Det vill säga att med PC menas något som i alla fall inte är en Mac. Detta gäller i Sverige. Vad som sägs i andra länder har jag inte mycket erfarenhet av.
Tyvärr innebär detta synsätt även att man måste acceptera folk som säger IC-krets, trots att C:et står för just Circuit - Krets.

Ursprungligen av pmarriott:

I demokratisk anda är det, tycker jag, så att den allmänt rådande uppfattningen är den som ska vara normgivande. Det vill säga att med PC menas något som i alla fall inte är en Mac. Detta gäller i Sverige. Vad som sägs i andra länder har jag inte mycket erfarenhet av.
Tyvärr innebär detta synsätt även att man måste acceptera folk som säger IC-krets, trots att C:et står för just Circuit - Krets.

Folk Säger ju ändå CD-Skiva (Compact Disc Skiva) och Digital Versatile Disc-skiva ....

Genom livet tvingas man ibland acceptera ...skit.... så är det. Skall man hålla på EXAKT vad som
är ens rätt och ditten och datten kommer folk betrakta en som idiot.

Senast redigerat 2012-06-11 21:10
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-12 11:11
Ursprungligen av Goflorp:

Folk Säger ju ändå CD-Skiva (Compact Disc Skiva) och Digital Versatile Disc-skiva ....

Genom livet tvingas man ibland acceptera ...skit.... så är det. Skall man hålla på EXAKT vad som
är ens rätt och ditten och datten kommer folk betrakta en som idiot.

Word.

Vi kan alltså säga det som har gått att läsa mellan raderna de senaste sidorna, en PC är som namnet säger en OS-oberoende dator men att det i folkmun syftas på Windows när man säger just PC. Inte korrekt definition men det som har blivit accepterat i folkmun.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-06-12 09:51
Ursprungligen av pmarriott:

I demokratisk anda är det, tycker jag, så att den allmänt rådande uppfattningen är den som ska vara normgivande. Det vill säga att med PC menas något som i alla fall inte är en Mac. Detta gäller i Sverige. Vad som sägs i andra länder har jag inte mycket erfarenhet av.
Tyvärr innebär detta synsätt även att man måste acceptera folk som säger IC-krets, trots att C:et står för just Circuit - Krets.

Exakt... till och med Apple har detta synsätt.

Exempel från Apples hemsida:

Ursprungligen av kainen:

Exakt... till och med Apple har detta synsätt.

Exempel från Apples hemsida:

[ATTACH="CONFIG"]33466[/ATTACH]

Case closed. Apple said so. Stäng tråden. Alla som hade fel får böta 100:- till Röda Korset.

Ett inlägg redigerat. Att fälla nedvärderande kommentarer riktade mot handikapp är ej acceptabelt.

/Mod

Tre inlägg borttagna, försök håll er on-topic.

Mvh

2 inlägg borttagna, har man inget bra att säga som hör till tråden så är det bättre att inte säga något alls.

Mvh

Senaste numret av PC Magazine (en icke-Mac tidskrift)

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Senaste numret av PC Magazine (en icke-Mac tidskrift)

Väldigt mycket icke-Mac. O:-)
Apple MacBook Air 13-inch (Mid 2012) Review & Rating | PCMag.com
Macbook.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-15 23:50

Ja, ni ser...

Ursprungligen av zinned:

Ja, ni ser...

Ser vadå?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ser vadå?

Att PC folk inte har koll på vad en PC är...

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Att PC folk inte har koll på vad en PC är...

Jag förstår ingenting. Menar du att den där tidnings-faksimilen skulle visa det? Hur då?

I mina ögon visar den bara att det finns Windows-användare som använder iPad.

Vad har det med den här Mac/PC-diskussionen att göra?

Det var mest ett humoristiskt inlägg, fel av mej.

Bevaka tråden