Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd MED resultat

Tråden skapades och har fått 648 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-09-02 20:30

Grosjean är värre!
Snacka om att trassla till det för Alonso, och vilken tjuvstart av Pastor'n.

  • Medlem
  • 2012-09-02 20:38

Alonso kan nog köpa en lott ikväll, han kunde lika gärna ha varit en död man nu.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-09-02 20:44

Eller haft en rejäl huvudvärk...

  • Medlem
  • 2012-09-23 10:54

Spanjoren Canamasas fick svartflagg i GP2. Trots svartflagget fortsatte han köra åtta varv innan han kom in i depå. Men när han kom in i depå frågade teamet om han inte sett svartflagget. Och nej, det hade han inte, han hade bara problem med bilen...

Svartflagg på livstid ska han ha!

Ursprungligen av Dalle:

Spanjoren Canamasas fick svartflagg i GP2. Trots svartflagget fortsatte han köra åtta varv innan han kom in i depå. Men när han kom in i depå frågade teamet om han inte sett svartflagget. Och nej, det hade han inte, han hade bara problem med bilen...

Svartflagg på livstid ska han ha!

Ja, det där var helt galet! Hoppas man slipper se honom mer.

Stark avslutning på säsongen för Marcus, riktigt kul!

  • Medlem
  • 2012-09-23 19:05
Ursprungligen av keptang:

Ja, det där var helt galet! Hoppas man slipper se honom mer.

Har någon hört hur domarna ställde sig till detta?

Ursprungligen av Dalle:

Har någon hört hur domarna ställde sig till detta?

Har inte sett något om det än, men jag är tveksam till att han får fortsätta.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-23 19:36

Dagens F1-lopp var ovanligt tråkigt. Det känns som om alla låg och snålkörde för att bränslet och däcken var på marginalen. Skönt iaf att Kimi lyckades bärga en sjätteplats, det var betydligt bättre än man kunde vänta sig efter inledningen av loppet. Både kval och lopp var lite av "disaster recovery" för honom.

Japp, det var ganska tråkigt lopp. Synd att Hamilton fick bryta. Hade han varit med så hade det varit lite mer spännande nu mot slutet.
Det börjar se ut att det är två förare som har chansen att vinna VM. Alonso och Vettel. De andra har ganska små chanser att blanda sig i.

Kimi får vara nöjd med sitt resultat. Han hade tur att så många avbröt. Schumacher kraschade tredje gången den här säsongen på framförvarande bil. Fick visserligen straff för det också.

  • Medlem
  • 2012-09-23 22:15
Ursprungligen av pick-me-up:

Schumacher kraschade tredje gången den här säsongen på framförvarande bil. Fick visserligen straff för det också.

Schumacher, Maldonado och grosjean. F1s okrönta kraschkungar 2012!

  • Medlem
  • 2012-10-04 12:08

Nu är det bekräftat att Schumi lägger av.
Han säger att han vill sluta "medans han är bland de bästa i världen". Själv tror jag att han slutar pga att han inte har något bra stall att gå till efter att Hamilton tagit hans plats hos Mercedes.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-06 14:07

Argh! När Kimi äntligen har chans på en bra kvalplacering så snurrar han på sitt snabba varv. Will he ever catch a break?

Ursprungligen av Vassius:

Argh! När Kimi äntligen har chans på en bra kvalplacering så snurrar han på sitt snabba varv. Will he ever catch a break?

Vinst imorgon.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-06 14:21
Ursprungligen av keptang:

Vinst imorgon.

Mjo, man vet aldrig. Enda gången han har vunnit på Suzuka körde han ju upp sig från 17:e plats, så inget är ju omöjligt.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-10-06 15:37

Go Kimi Go!

  • Medlem
  • 2012-10-06 18:44

Jag hoppas självklart på Kimi, men jag är övertygad om att han får det mycket svårt. För det spelar ingen roll vad föraren heter så länge inte materialet han jobbar med kan leverera i toppklass. Skulle Alonso krypa ner i en HRT skulle inte Alonso vara mycket att hänga i julgranen heller.
På "den gamla goda tiden" när det inte fanns något budgettak i formel 1 kunde det vara otroliga skillnader i budgeten mellan stallen. De mindre stallens totala budget kunde mer eller mindre motsvara kaffekassan hos Ferrari. På denna tid var F1 som en stavhoppstävling där alla deltagare hade olika längd på sina stavar. (Alltså budget) Idag är förutsättniongarna likvärdiga mellan stallen, men man kan ändå se skillnader i hur teamen och bilarna fungerar.
Idag är kampen mycket jämnare än någonsin, men jag tror inte Lotus kan mäta sig med McLaren och Red Bull. Därför tippar jag som segrare i morgonens lopp:
Med hjärnan: Vettel
Med hjärtat: Kimi

Om Iceman inte spinner … så han vinner. ; )

  • Medlem
  • 2012-10-07 08:12

Kraschkungen Grosjean har slagit till igen! Sparka ut honom och ge honom en trampbil istället!

Ursprungligen av Dalle:

Kraschkungen Grosjean har slagit till igen! Sparka ut honom och ge honom en trampbil istället!

Hahaha, ja, ta bort licensen från honom!
Alonso fick smaka, dumt att försöka trycka ut Kimi.

  • Medlem
  • 2012-10-07 09:44

Otroligt kul för japanen! Och tänk att det skedde på hemmaplan.

Ursprungligen av Dalle:

Otroligt kul för japanen! Och tänk att det skedde på hemmaplan.

Riktigt kul!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-10-07 12:31

Rejält slarvigt av Alonso, rena nybörjarmissen.
Han får det jobbigt med Vettel framöver.

Men Kimi är fortfarande 3:a och samlar poäng!

Och 5+ för Kamui !!

Ursprungligen av mattiL:

Rejält slarvigt av Alonso, rena nybörjarmissen.
Han får det jobbigt med Vettel framöver.

Men Kimi är fortfarande 3:a och samlar poäng!

Ja, vart väldigt förvånad av Alonsos miss där, vad sysslade han med.

Blir jämnare och jämnare, bara 1 vecka till nästa race.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-13 22:18

Skönt att se Kimi lite högre upp på griden, men inte helt optimalt att ha alla sina huvudsakliga mästerskapskonkurrenter framför sig. Om Lotus bara kunde återgå till sin tidigare form i racetrim så vore det ju underbart!

  • Medlem
  • 2012-10-14 10:43

Tråkigaste racet på länge.

Ursprungligen av Dalle:

Tråkigaste racet på länge.

Ja, det var ingen höjdare!

Var några fina bataljer, men i helhet var det inget kul race.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-14 15:04

Första halvan av säsongen var riktigt bra. Nu verkar allt ha stabiliserat sig, så det blir mest bara tråk.

Och vi kan nog glömma Kimis mästerskapschanser... :-/

  • Medlem
  • 2012-10-14 15:34
Ursprungligen av Vassius:

Och vi kan nog glömma Kimis mästerskapschanser... :-/

Kimis chanser att vinna mästerskapet är borta sedan länge. Han är en hyvens förare, men det räcker inte om man jobbar med material som inte levererar. Däremot tror jag att Lotus är glatt överraskade att de är så konkurrenskraftiga som de ändå är.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-10-14 15:54

Är det bara jag som tittar på WRC?
Ser ingen som kommenterat att Loeb redan är världsmästare, igen, 9:e gången nu har jag för mig.

Men han har tydligen tänkt lägga hatten på hyllan i rally nu, så de andra ser fram emot roligare race.

Och F1 i Korea gick ungefär som väntat, utom med Hamilton då, kanske. (och Button förstås)

  • Medlem
  • 2012-11-03 15:31

Vettel kvalade in 3a men tog sig inte tillbaka till depån. Soppatorsk eller tekniska problem? Det är frågan. Är det soppatorsk flyttas han ned till sista startruta och Alonso har ett guldläge att ta igen poäng på Vettel.
Spännande värre för mästerskapet, men personligen hoppas jag inte att det är soppatorsk!

Bevaka tråden