Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd MED resultat

Tråden skapades och har fått 648 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-06-18 10:30

Vilket kaos det är i GP2-loppet i Baku! Tror det är tredje säkerhetsbilen som just avslutades. Fjärde kommer nog snart...

Ursprungligen av Dalle:

Vilket kaos det är i GP2-loppet i Baku! Tror det är tredje säkerhetsbilen som just avslutades. Fjärde kommer nog snart...

Fjärde nu.

  • Medlem
  • 2016-06-18 11:13

Har aldrig sett ett liknande lopp i någon klass inom motorsporten.

  • Medlem
  • 2016-06-19 15:12

Vad hände egentligen med Toyota med 5 minuter kvar?! Jag hörde om en punktering, men vad hände sen? Motorras?

  • Medlem
  • 2016-06-19 15:24
Ursprungligen av Dalle:

Vad hände egentligen med Toyota med 5 minuter kvar?! Jag hörde om en punktering, men vad hände sen? Motorras?

Med 6 min kvar klagade föraren på att kraften försvann körde sedan på halvfart och precis när Porschen skulle köra om så stannade bilen helt. Otroligt men så är Le Mans

  • Medlem
  • 2016-06-19 15:27

Kimi snabbaste varv nu

  • Medlem
  • 2016-06-19 15:29

Sad But True (Ang. Toyota alltså)

  • Medlem
  • 2016-06-19 15:44
Ursprungligen av Dalle:

Sad But True (Ang. Toyota alltså)

Håller med dig om det

  • Medlem
  • 2016-06-26 14:34

Vilket race i MotoGP! Tur att det inte regnar så mycket... *ironi*

Ursprungligen av Dalle:

Vilket race i MotoGP! Tur att det inte regnar så mycket... *ironi*

Hoppas regnet lugnar ner sig lite så det kan startas om.

  • Medlem
  • 2016-06-26 15:25

Kul med Miller!

Ursprungligen av Dalle:

Kul med Miller!

Riktigt roligt!

  • Medlem
  • 2016-07-09 23:49

Hoppas att Marcus får klartecken att starta i morgondagens race. Samt att Sauber hinner bygga en ny bil åt honom. Enligt Janne på Viasat är både chassit och växellådan skrot. Lär väl bli Nasrs gamla chassi han får då? Hoppas han är snabbare än Nasr framöver, vore en bra näsbränna det!

Ursprungligen av Dalle:

Hoppas att Marcus får klartecken att starta i morgondagens race. Samt att Sauber hinner bygga en ny bil åt honom. Enligt Janne på Viasat är både chassit och växellådan skrot. Lär väl bli Nasrs gamla chassi han får då? Hoppas han är snabbare än Nasr framöver, vore en bra näsbränna det!

Han får gå igenom ett nytt läkartest imorgon innan racet. Monisha sa att bilen kommer vara redo för honom.
Det blir Nasrs gamla chassi, men det är ju inget fel på det och bättre än det han kört med.
Han har hittills kört med första chassit som tillverkades inför säsongen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-07-23 14:04

Så typiskt skyfall precis när kvalet för F1 i Ungern ska börja, England är ju en sak där droppar det ju jämt Är ju nyasfalterat på banan i Ungern upplagt för kanon race och så händer det här. Vattenplaning är nog bara förnamnet tyvärr. Hoppas det spricker upp snart
Vad tror vi om F1 helgen ?

  • Medlem
  • 2016-07-23 14:09

Är ju bara en typisk svensk midsommarskur.
Hoppas Red Bull kan utmana Mercedes.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-07-25 11:39
Ursprungligen av Dalle:

Är ju bara en typisk svensk midsommarskur.
Hoppas Red Bull kan utmana Mercedes.

Historien upprepade sig för Marcus så trist regnet ställde till det. Stor risk att han kör sig ur F1 cirkusen för gott efter det här, kostar väl en slant att laga upp kraschade chassin mm.. ökar ju inte hans F1 aktier direkt.
Hoppas Marcus (om han får stanna ) och hela stallet kan ta nya tag nästa säsong 2017, denna säsong verkar "körd" .

Tror Marcus sitter rätt säkert. Bara att bryta ihop och ta nya tag som han själv sa. Han har fortfarande övertaget på Felipe sen nu nästan ett år tillbaka.

  • Medlem
  • 2016-07-25 12:40

Tycker det är rätt märkligt att chassit skadades i Marcus senaste krasch. Smällen var inte speciellt hård men träffen var olycklig. Om man "träffar rätt" så tål ju chassit en hel del.

Senast redigerat 2016-07-25 13:28
  • Medlem
  • 2018-11-11 17:53

Marcus startar strax från P6 vilket är bästa startpositionen i karriären!
Vad tror ni? Jag tror tyvärr att teamet som vanligt prioriterar Leclerc och att det kommer att förstöra för Marcus, som vanligt...

Senast redigerat 2018-11-11 23:10
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-11-11 19:44
Ursprungligen av Dalle:

Marcus startar strax från P6 vilket är bästa startpositionen i karriären!
Vad tror ni? Jag tror tyvärr att teamet som vanligt prioriterar Leclerc och att det kommer att förstöra från Marcus, som vanligt...

Det är väl målgång ungefär nu, jag är på väg hem och ska se loppet i efterhand. Vågade mig in här bara för att senaste inlägg var före start. Nu ska jag vara offgrid i tre timmar. ? ? Jag har hoppet kvar! ?

Ursprungligen av Dalle:

Marcus startar strax från P6 vilket är bästa startpositionen i karriären!
Vad tror ni? Jag tror tyvärr att teamet som vanligt prioriterar Leclerc och att det kommer att förstöra från Marcus, som vanligt...

Eftersom bilen gick sönder redan innan start så spelar det väl mindre roll.
Vem saboterade?

  • Medlem
  • 2018-11-11 23:10
Ursprungligen av keptang:

Vem saboterade?

Nja, så stor foliehatt är jag inte så jag tror att teamet saboterar en diffuser. Men förbannat synd. Han missade starten helt, sen var det kört.

Ursprungligen av Dalle:

Nja, så stor foliehatt är jag inte så jag tror att teamet saboterar en diffuser. Men förbannat synd. Han missade starten helt, sen var det kört.

Nästa år är det två svenskar i IndyCar, så vem bryr sig egentligen.
Grymt kval av ERI. Men bara en transportsträcka till nästa år.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-11-11 23:26

Oklart hur mycket skadan före start påverkade, men en så dålig start får man inte göra med Haas-bilar bakom, det leder till allvarliga skador
Nåväl, det blir i alla fall bra race på Interlagos.
Och tänk, Sauber kan komma ikapp FI, det hade man inte trott förra året. Om Ericsson och Leclerc lyckas placera Sauberbilarna ”best of the rest” på p7 och p8 i Dubai så kan FI ta p9 o p10 och ändå bli slagna med ett poäng i konstruktörsmästerskapet, om jag räknar rätt.

Nån som vet hur man kan följa IndyCar från svenska kanaler nästa säsong? Vad jag vet så kommer inte Viasat visa det, har inte lyckats googla fram vilka som kommer visa det. Känns ju som mer intressant med IndyCar iställer för Formel 1 kommande säsong.

Ursprungligen av MrQuattro:

Nån som vet hur man kan följa IndyCar från svenska kanaler nästa säsong? Vad jag vet så kommer inte Viasat visa det, har inte lyckats googla fram vilka som kommer visa det. Känns ju som mer intressant med IndyCar iställer för Formel 1 kommande säsong.

Kanske på Viasat, det är inte avgjort än och man lär inte höra något förrän det eventuellt blir klart.

Hej vänner! Det här blir lite lätt OT, men tänkte berätta att vi skickat @ekloev till McLaren Technology Center utanför London idag för att få höra mer om någon nyhet McLaren och Oneplus kokat ihop. Det ryktas om att han kommer att kunna träffa en och annan F1-kändis. Måste säga att jag är lite avundsjuk även om jag inte följer F1 särskilt noga själv.

  • Medlem
  • 2019-03-31 00:35

Heja Leclerc i Bahrain ?
Spännande imorgon

Ursprungligen av PaO:

Heja Leclerc i Bahrain ?
Spännande imorgon

Jag är i stort sett nöjd med startordningen, men hade hellre sett VET före LEC och BOT före HAM. Nån gång måste ju Vettel lyckas. Tror och hoppas dock att VET har bättre racepace än LEC.

Bevaka tråden