Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd MED resultat

Tråden skapades och har fått 648 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Bra kval och kul att se Kimi hänga på bra också.

  • Medlem
  • 2012-11-03 16:09
Ursprungligen av keptang:

Bra kval och kul att se Kimi hänga på bra också.

Framförallt: Kul att Kimi har signat ett nytt kontrakt med Lotus för nästa år.

Ursprungligen av Dalle:

Framförallt: Kul att Kimi har signat ett nytt kontrakt med Lotus för nästa år.

Det med.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-11-03 21:46

Attans, nu åkte ju Vettel ned till sista startplats (och väljer att starta från depån, kan göra vilka ändringar han vill), vilket innebär att Kimi får starta från 4:e plats istället för 5:e (som han föredrog eftersom det är renare på den sidan), ...:tveksam:

  • Medlem
  • 2012-11-04 00:02
Ursprungligen av Hjopek:

Attans, nu åkte ju Vettel ned till sista startplats (och väljer att starta från depån, kan göra vilka ändringar han vill), vilket innebär att Kimi får starta från 4:e plats istället för 5:e (som han föredrog eftersom det är renare på den sidan), ...:tveksam:

Är det bekräftat alltså att han blir bestraffad? Alltså var det soppatorsk och inget tekniskt fel? Förbannat korkat av de som lägger upp strategin.

EDIT: Jag svarar mig själv, svar ja! Förbannat! /EDIT

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-11-04 01:12

Vettel hade 0,85 liter kvar i tanken, gränsen är minimum 1 liter kvar efter kvalet...;)

Attans, men bra för Kimi!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-11-04 09:46
Ursprungligen av keptang:

Attans, men bra för Kimi!

Yes! Han verkar ha hyfsat bra fart i bilen den här helgen. Varken Maldonado eller Webber brukar vara särskilt startsnabba, så jag hoppas på Kimi på andra plats efter första kurvan.

Jag kan inte låta bli att vara lite skadeglad för Vettels bestraffning. Jag tycker det är tråkigt när en förare dominerar, i synnerhet när det är en så självgod typ som Vettel. Men framför allt är det bra för mästerskapet om Alonso tar poäng på Vettel.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-11-04 10:47

Fast Maldonado bör man nog inte passera för nära med tanke på hans tidigare historia...O:-)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-11-04 12:37
Ursprungligen av Hjopek:

Fast Maldonado bör man nog inte passera för nära med tanke på hans tidigare historia...O:-)

Kimi piper förbi så snabbt att Pastorn inte hinner reagera ens.

Ursprungligen av Vassius:

Kimi piper förbi så snabbt att Pastorn inte hinner reagera ens.

Du hade rätt.

  • Medlem
  • 2012-11-04 13:07

Tro mig, Kimi i all ära. Jag gillar killen skarpt! Men jag inser också att han sitter i en bil som inte kan leverera. Han kommer inte ha en suck att vinna ett lopp, inte i år iaf.

Ursprungligen av Dalle:

Tro mig, Kimi i all ära. Jag gillar killen skarpt! Men jag inser också att han sitter i en bil som inte kan leverera. Han kommer inte ha en suck att vinna ett lopp, inte i år iaf.

Man får önskedrömma lite en racedag som denna.

Race-sändningen har börjat här, jag sitter bänkad.

Kimi!! Kör!!

  • Medlem
  • 2012-11-04 14:48

Jag hoppas att jag hade fel i mitt tidigare inlägg! KÖR KIMI!!!

  • Medlem
  • 2012-11-04 14:57

Kimi måste in i depå en gång för att lägga på hårda däck.

Yes!

Och Vettel, wow.

  • Medlem
  • 2012-11-04 15:51

Grattis Kimi!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-11-04 17:02

Äntligen!! Jag och frugan satt som på nålar mot slutet. Grymt skönt att se Kimi högst upp på pallen igen!

Onneksi olkoon, Kimi Matias Räikkönen!

Vilken känsla att se finska flaggan vaja i topp och få lyssna på nationalsången! Många säger att det var bästa racet hela året hittills. Jag har inte sett alla, men det var otroligt spännande ända till slutet.

”Leave me alone, I know what to do.”
Vilken cool kille … Det finns orsak varför han kallas till Iceman. En riktig rockstar av alla förare

Vettel gjorde bra ifrån sig också, med tanke på att han startade sist. Men i ärlighetens namn hade han en hel del tur också när safety car kom ut flera gånger under loppen.

Om man allting går bra så är Kimi fortfarande regerande världsmästare för märket Ferrari efter det här året. Inte illa för en förare som var borta två år!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-11-17 21:44

Kimi har samma startposition imorn som han hade inför Abu Dhabi där han vann. Just saying...

Blir en spännande start, han får ta Hamilton på innern och komma först ur första kurvan.

  • Medlem
  • 2012-11-17 22:38
Ursprungligen av keptang:

Blir en spännande start, han får ta Hamilton på innern och komma först ur första kurvan.

I stort sett är ju de enda omkörningsmöjligheterna i kurva 1 och kurva 20, förutom DRS-området. Resten av banan är bara en massa s-kurvor där det blir "Följa-John".
Riktigt fegt att välja de två hårdaste gummiblandningarna. Jag hade föredragit Soft och Medium.

  • Medlem
  • 2012-11-17 23:47

Är pole ute i det skitiga spåret eller längst till höger? Är det till vänster skulle det kunna vara en fördel för Hamilton när han blev tvåa.

Pole till höger.
Det har inte stoppat Kimi från att starta i andra startled i det smutsiga spåret förr.

Håller med om däcksvalet, det var fegt av Pirelli.
Men man ville väl inte göra om samma misstag som gjordes på Indy.

  • Medlem
  • 2012-11-18 12:21

Konditionen på banan mellan första träningen och kvalet är som natt och dag. Jag minns inte om det var Massa eller Alonso man fick följa under ett varv på första träningen. Det var en Formel 1-bil som gick på tomgång ett helt varv. Det var inget grepp alls någonstans. Varvtiderna låg runt 1.45.
Vettel kvalade igår in till pole på 1,35,65. En förbättring med nästan 9 sekunder per varv. Men greppet i banan är säkert forfarande långt ifrån bra.

  • Medlem
  • 2012-11-18 20:17

Riktigt kul så här långt. Känns mer som GP2 än Formel 1.

Vilken racing och vilken bana, fantastiskt bra!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-11-18 21:44

Jag brukar inte heja på Hamilton, men i det här fallet gjorde jag ett undantag. Grymt!

Trist för Kimi, hans start på den smutsiga sidan sabbade nog en hel del. Han hade ju bra fart i övrigt.

  • Medlem
  • 2012-11-24 14:26

Där rök Kimis sista race-motor. Han tappade oljetrycket och racemotorn rasade på sista träningen. Hoppas de kan fixa det till kvalet och att de inte måste använde en nionde motor.

Bevaka tråden