Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föra över kontakter till iPad från HTC Desire HD

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2012-08-04 12:21

Hej.
Vi har en gemensam iPad på mitt jobb som 7 st använder i jourverksamhet. Nu skulle jag vilja föra över kontakter till den på ett smidigt sätt ( det rör sig om ett 50-tal st). BT vägrar iPaden att koppla ihop sig med vad det verkar. Finns det något annat smidigare sätt?
Jag har ingen lust att sitta och knacka in alla kontakter för hand en gång till (känns gammelmodigt att behöva göra det 2012).

Smidigast är väl att använda Gmail (Contacts) och synka in kontakterna.
Switch: Transfer Contacts from Android to iPhone

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2012-08-04 13:22

Tack, men jag glömde säga att jag har alla mina kontakter i Exchange som min Desire synkrar till.
Jag börja ogilla den här paddan mer och mer med sin inlåsning. Hade den svarat på BT så hade jag varit färdig nu. Jag testade att exportera alla kontakter till dropbox, men det gick inte heller att dra in dom den vägen heller.

Så varför lägger du inte in Exchange-kontot på din iPad och synkar?
Eller exporterar från Exchange/din Desire till vcf.

Synka kontakter från din Desire till en dator, synka till iPad.

Möjligheterna och variationerna är oändliga..

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2012-08-04 13:39

Det är 6 andra som använder den åxå. Och det är bara en del i min adressbok som jag vill föra över. Jag skickade min adressbok som vcf till mitt Google- konto, men det gick inte att få in det i paddan det hållet heller. Den ville bara öppna filen i DropBox och där hände ingenting (varför den nu ville öppna filen där?)

Datorn jag har här hemma är en iMac och fungerar lika dåligt med Desiren som med iPaden.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2012-08-04 13:44
Ursprungligen av keptang:

Möjligheterna och variationerna är oändliga..

Men ack så krångliga!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-04 13:50

Är du säker på att filen heter xxx.vcf? Att den öppnar i DropBox indikerar att den heter något annat....

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2012-08-04 17:13
Ursprungligen av kenjon:

Är du säker på att filen heter xxx.vcf? Att den öppnar i DropBox indikerar att den heter något annat....

Ja, den heter vcf.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-04 17:27

Och den har ingen gömd ändelse på filen som man inte ser? Kringla-I på Mac eller Egenskaper på Windows.
Verkar mysko att den ska öppna Dropbox.....

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2012-08-04 17:40

Varför kan man helt enkelt inte bara skicka filer via BT till en iPad? Sämsta skit som tillverkats tametusan. Nu skiter jag i det här och orekomenderar alla att köpa en så inkompatibel produkt. Detta är ju 2012!

Ursprungligen av Cygni:

Varför kan man helt enkelt inte bara skicka filer via BT till en iPad? Sämsta skit som tillverkats tametusan. Nu skiter jag i det här och orekomenderar alla att köpa en så inkompatibel produkt. Detta är ju 2012!

Väx upp. Till dess ---> idg.se

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2012-08-05 01:17
Ursprungligen av akerstrom:

Väx upp. Till dess ---> idg.se

Jag har nog växt upp för mycket. Jag verkar vara för gammal för iPad. Min iMac älskar jag däremot, fastän den inte går att koppla ihop med iPaddan via BT.

Ursprungligen av Cygni:

Jag har nog växt upp för mycket. Jag verkar vara för gammal för iPad. Min iMac älskar jag däremot, fastän den inte går att koppla ihop med iPaddan via BT.

Varför BT? Använd WIFI!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-04 17:47

Så bara för att den inte stödjer filöverföring via BT, är det den sämsta produkt som tillverkats? Tja, tur att vi har olika prioriteringar/värderingar. Filöverföring via BT är väl mer 2000 än 2012.
Testat att maila filen? Eller var det det du menade med Google-konto?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2012-08-05 01:12
Ursprungligen av kenjon:

Så bara för att den inte stödjer filöverföring via BT, är det den sämsta produkt som tillverkats? Tja, tur att vi har olika prioriteringar/värderingar. Filöverföring via BT är väl mer 2000 än 2012.
Testat att maila filen? Eller var det det du menade med Google-konto?

OK, vi tar det igen lite mer detaljerat. Jag har en Desire HD på mitt jobb som jag inte har någonting privat på. Den är synkad med min jobbdator (Win XP) via Exchange. Vi är även ett jourteam på 7 man som delar på en iPad (enda Apple-produkt i hela kommunen där jag jobbar). Det är väldigt restriktivt med vad vi får göra med våra datorer, telefoner och paddor. Nu vill jag lägga in kontakter på paddan som vi 7 killar kan tänkas ha nytta av i adressboken. Om jag ska kolla min privata mejl så får jag göra det via webbläsaren och då fungerar det inte när jag försöker få över vcf-filen till paddan. Lägger jag upp den på DropBox fungerar det inte heller. Lägga in mitt privata gmailkonto på paddan varken vill jag eller får jag.
Hur ni än vrider och vänder på det så hade det varit mycket smidigare om man kunde göra det via BT hur 2000 det än är.

Varför lägger du inte in de adresser du vill dela på i en global adresslista i Exchange, varför krångla med filer öht?

1
Bevaka tråden