Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra kortkommandon/Finder-beteende - är det möjligt? Tabell!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag inser att detta är lite som att svära i kyrkan, men de som är zealots kan väl titta åt ett annat håll?

Är det någon som vet om man _kan_ mappa om följande händelser till andra knappar? (ursäkta att jag säger "kringla"; gammal vana). Kanske något av det går att göra med lite pill?
(Jag hittade inte hur man gjorde tabeller eller "hard-space" med BB-code så därför blir tabellen som en bild istället).

Förklaring på den sista: när man inte vill väja det markerade (blå) valet:
*=

Har du kollat i Systeminställningar: Tangentbord?

Japp, men det enda du kan göra där är nummer 3&4, inte dem andra. Förr fanns det tillägg man kunde använda för att lösa punkt 5, men 1 & 2 är fortfarande olösta.
/
A

  • Medlem
  • 2012-08-25 12:47

Punkt 1 kan du om inte annat lösa med applescript som du lägger kortkommandon på med hjälp av FastScripts.app.
Punkt 5 kan du lösa i systeminställningar, så har jag alltid haft det.
Punkt 2 kanske går att lösa på samma sätt.

Men varför? Lär om i stället så ska du se att din totalupplevelse blir mer som det är tänkt och att du efter ett tag inte vill byta tillbaka. (Kanske inte för att det nya sättet är bättre utan för att det mest är en vanesak.)

Nummer 5, har du satt att du vill ha Full Keyboard Access? Då blir det visserligen tab+mellanslag, men det är bättre än att använda musen.

1
Bevaka tråden