Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blizzard och Battle.net

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-05 10:20

Satt och rensade bland alla konton man har här om dagen och hittade ett Battle.net konto jag inte använt sedan man testade Starcraft 2 för ett par år sedan. Loggade in för att leta upp "radera konto" funktionen, hittar ingenting, drar iväg ett mail till supporten, loggar ut. Dagen efter får jag ett mail från supporten i Frankrike.

"If you would like us to proceed to the permanent deletion of your Battle.net account, along with any associated games, please send us a cover letter by postal mail to the following address:

Blizzard Entertainment Europe
Account Support
145, rue Yves Le Coz
78000 Versailles
France

The cover letter will have to include confirmation of your deletion request along with:

***[For Battle.net accounts]***
- Your Battle.net account name
- Full name registered on the account
- Your full address including postal or zip code
- Your Battle.net Secret Question and answer
- A legible scan or photo of a piece of government-issued photo identification, such as a passport or driving license matching the first and last name of the registered account owner

Finally, sign the letter confirming that you wish to permanently delete the account

Once the details have been received, we should be able to process your account deletion request."

Helt jävla CP tycker jag, men men, loggar in på Battle.net igen för att se vilken adress, hemlig fråga etc.. jag uppgivit, men näää, då är kontot låst "Due to suspicious activity, this account has been locked".

Någon annan som lyckats ta bort sitt konto och vet nåt smidigare sätt? Är inte helt sugen på att posta ner kopia på mitt ID etc.. till Blizzard.

DET ÄR VÄLL BRA att dom inte tar bort ditt konto bara för att någon kommer över dina inloggningsuppgifter eller ringer supporten och säger att dom heter ditt namn?

Helt rätt av blizzard med andra ord!

Senast redigerat 2012-09-05 14:07
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-09-05 11:28

Eftersom det handlar om ett konto med tillgångar på så kan de givetvis inte tas bort hursomhelst.
Varför vill du ta bort det överhuvudtaget?
Spelet kommer ju inte gå att spela igen om du gör det.

Slappna av. om 100 år är du sen länge död och bortglömd av Blizzard

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-07 14:57

Kontentan av det hela är väl att internet va roligare 1997. Att kunna logga in på både sitt battle.net konto + e-post borde väl räcka?? alt. identifiera sig med sitt VISA kort eller nåt, skicka papperskopior tvärs över europa...löjligt

Ursprungligen av zeppo:

Kontentan av det hela är väl att internet va roligare 1997. Att kunna logga in på både sitt battle.net konto + e-post borde väl räcka?? alt. identifiera sig med sitt VISA kort eller nåt, skicka papperskopior tvärs över europa...löjligt

Så du vill att jag ska kunna kapa din email, maila blizzard och stänga ditt konto?

Senast redigerat 2012-09-08 18:33
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-08 18:45

Läs lite nogrannare så ska d nog gå bättre nästa gång (Kapa både battle.net + mail). Jaja, sätter punkt där tycker jag.

Eftersom folk oftast är dumma i huvet och har samma lösenord på sin mail som på andra ställen så är det ingen omöjlighet.

Därför tackar vi blizzard för dom tar säkerhet på allvar!

1
Bevaka tråden