Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MicroSD-adapter och/usb-minne som drar lite ström?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-13 15:29

Så. Jag sitter med en jailbreakad ny iPad och har en no name-variant av Apples Camera Connection Kit (cck). Dvs, en adpter som ger mig en usb-port till ipaden. Alla mina usb-minnen här hemma drar för mycket ström så ipaden vill inte känna av dessa och de mountas således inte i iFile. Jag hade en gammal "trans-flash" till usb-adapter här hemma som jag kunde stoppa in microSD-minnen i, men det föll i backen häromdagen och funkar inte längre. Jag gick till Kjell & Co och köpte en ny variant från Plexgear, en det drar också för mycket ström...

Är det någon som vet något sb-minne och/eller en microSD-adapter som inte drar för mycket ström? Jag kan ju köpa upp halva Malmö för att testa mig fram, men det är både dyrt och drygt...

Tack på förhand!

Ps. Rubriken ska givetvis vara MicroSD-adapter...Ds.

Senast redigerat 2012-09-13 16:37
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-13 19:20

Bump! Ja, jag är ivrig. Jag vet. Någon här på forumet måste ju ha ett usb-minne eller så som kan vara ett bra tips. Eller?

Ps. Tack för rubrikändringen, keptang. Ds.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-13 22:02

Jag har testat alla mina olika USBminnen, och ett enda funkade.
Corsair Flash Voyager 8 GB, gummiklätt (svart med blå dekorationer).
Dock har jag inte iFile, men jag fick inget felmeddelande med Apples originaladapter, och den blå LEDen på USBminnet lyser.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-13 22:53
Ursprungligen av kenjon:

Jag har testat alla mina olika USBminnen, och ett enda funkade.
Corsair Flash Voyager 8 GB, gummiklätt (svart med blå dekorationer).
Dock har jag inte iFile, men jag fick inget felmeddelande med Apples originaladapter, och den blå LEDen på USBminnet lyser.

Beställt ett sådant från Webhallen att hämta på plats i Malmö. Detta ska bli spännande att testa. Stort tack!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-14 19:06

Köpte en microSD-usb-adapter som funkar: microSDHC-kortläsare nano > USB-anslutning | Kjell.com

1
Bevaka tråden